תתניעו: המדריך המלא לרכישת אופניים חשמליות

אופניים חשמליות
אופניים חשמליות. צילום: Shutterstock

נאמר כל כך הרבה על התחבורה הציבורית בארץ; היא לא יעילה, היא לא מספיקה, אפילו כשצריך להגיע מנקודה אחת לאחרת בתוך העיר הגדולה, לעתים צריך להחליף יותר מקו אחד. אז מה אפשר לעשות כדי להקל על עצמנו? לרכוש אופניים חשמליות כמובן! לא בכדי אנחנו נתקלים בהם כל כך הרבה – אפילו מחוץ לעיר הגדולה, תושבי הפריפריות מצטיידים בזוג אופניים מתקדמים כדי להגיע ממקום למקום, ונהנים מנסיעה מהירה וירוקה יותר.

איך קונים אופניים חשמליות?

אבל רגע, לפני שגם אתם רצים לקנות אופניים חשמליות בחנות הראשונה שתמצאו, אנחנו ממליצים לעצור לרגע, ולקרוא את המדריך שיצרנו שיעזור לכם לוודא שאתם רוכשים את הדגם הנכון לכם:

  • מנוע – ישנם שני סוגים של אופניים על בסיס מיקום המנוע; בדגמים מסוימים המנוע יושב על גבי הגלגל, ובדגמים אחרים דווקא על גבי גלגל שיניים שעליו מותקנות הדוושות של האופניים. לכל סוג יתרונות וחסרונות משלו, כשהמחשבה שלכם צריכה להיות על השימושיים העיקריים שלכם באופניים.
  • הגלגלים – בוודאי יצא לכם להיתקל בדגמים המאופיינים בגלגלים מסיביים. ובכן, ככל שהגלגל גדול ומסיבי יותר כך לא תצטרכו להתאמץ בכדי להגביר מהירות. גלגל עבה יותר משמעותו גם שיווי משקל ונסיעה נוחה יותר גם בדרכים משובשות, כשגלגל דק יותר דווקא יהיה נוח יותר לנסיעה בשיפוע.
  • גודל האופניים – זהו טיפ שנכון גם לגבי אופניים שאינם ממונעים; הדגם חייב להתאים לרוכב, ולהפך. בהתאם, ישנו מגוון עצום של אופניים חשמליים כך שכל אחד יוכל למצו את הדגם הנכון לו ביותר מבחינת האופי והנוחות. שבו על כמה דגמים ובדקו את נוחות המושב, הגובה, המרחק שלכם מהכידון ועוד.
  • מהירות – ישנם דגמים שיכולים להגיע ל30-40 קמ"ש, ואחרים שמסוגלים להאיץ אפילו מעבר. דעו שבתוך העיר הגדולה ישנה הגבלת מהירות, ואם מדובר בנסיעה בשטח פתוח – זכרו לבחור בדגם המאופיין במהירות שתהיו מסוגלים לשלוט בה, בעיקר אם אין בידיכם עדיין רישיון נהיגה!
  • הסוללה – סביר להניח שזהו הפרמטר החשוב ביותר כשבוחרים אופניים חשמליות ומה הפלא? הכי בזכות הסוללה, הדגם שתרכשו יוכל לשרת אתכם באופן איכותי יותר ולאורך זמן, לפחות עד שהסוללה שלו תושבת ואז יהיה צורך להחליף אותה. אין דרך להמליץ על סוללה אחת על פני השאר, רק לשאוף לרכוש את הסוללה האיכותית והנחשבת ביותר בשוק, כמובן זו שתוכלו להרשות לעצמכם.
פשוט תתייעצו עם המקצוענים

אופניים חשמליות כאמור, עדיף לרכוש לאחר סקר שוק מקיף. ההמלצה הטובה ביותר היא ללמוד מעט על התחום, ולהגיע לחנות המומלצת הקרובה לביתכם, במטרה להתייעץ עם המומחים שיוכלו להכווין אתכם אל אופניים חשמליים מומלצים המתאימים לצרכים והדרישות שלכם, לתקציב ולפרמטרים נוספים שיש לקחת בחשבון לקראת היציאה שלכם לכביש. אל תשכחו להצטייד גם בקסדה ובמגנים, ובכל שיפור נוסף שיהפוך את הנסיעה לא רק למהירה יותר, אלא גם לבטוחה עבורכם.