עוברים דירה מבלי לשבור את הגב

למי מאתנו לא יצא לעזור לחבר בעת מעבר דירה מבית ההורים לעיר הגדולה או בעת סחיבת ציוד חדש לדירתו הקיימת. אנחנו הישראלים אוהבים מאוד לעזור, אך לפעמים הרמה בצורה לא נכונה של חפצים יכולה לגרום לנו לנזק גופני מתמשך. אז אם החלטתם לנסות להעביר לבד את הדירה שלכם, כדאי שתקראו טוב טוב את המאמר הזה כך שלפחות תשתדלו לא להיפצע ולעבור את זה עד כמה שאפשר בשלום.

צילום: FREEPIK

הגב במהלך הובלה

"אנשים שאינם בקיאים בדרך העבודה הנכונה יכולים לגרום לנזק ממשי לגבם", כך מספר לנו סלאבה מחברת "אפדייט הובלות" (כניסה לאתר). כשמרימים ציוד כבד ללא הטכניקה הנכונה, מגדילים את הסיכוי לחוות כאבי גב, ולפעמים גם ליצור נזק בלתי הפיך. סבלים, מובילים ואנשים שעוסקים במקצוע זה, בדרך כלל עוברים הכשרה ייחודית, המעניקה להם כלים להתמודדות עם הרמת ציוד מורכבת. למובילים יש מיומנויות ייחודיות המסייעות להם לשמור על בריאותם ולדאוג שהציוד הכבד יועבר ללא נזק. בעוד אנשים רבים חושבים שהם עוזרים לעצמם כשהם "חוסכים" כסף על הובלה ומעבירים ציוד בעצמם, בהרבה מקרים הם דווקא מזיקים לעצמם, ועלולים לגרום לפציעות חמורות וכאבי גב חוזרים. חשוב להבין שלא מדובר רק על ציודים כבדים, גם הרמה לא נכונה של קרטונים בודדים יכולה לגרום נזק במידה ואתם לא מיומנים בכך (מרימים באמצעות כח הגב ולא באמצעות שרירי הרגליים ועוד טכניקות אחרות).

להתכופף בצורה נכונה

כשאנחנו מתכננים להרים חפצים, יש לדעת כיצד לעשות זאת בצורה נכונה. על מנת לשמור על הגב שלנו, ולבצע את פעולת הסחיבה בצורה נכונה, יש להשתמש בשרירי הרגליים בזמן ההרמה. הגב שלנו צריך להישאר ישר, ושרירי הבטן צריכים להיות מכווצים לכל אורך זמן הסחיבה. בדרך זו, מרבית המשקל שאנו סוחבים יהיה על הרגליים שלנו ועל הברכיים, והלחץ מהגב יופחת משמעותית. בעת ההרמה מומלץ גם להוציא מעט את הישבן החוצה ולהקפיד ששתי הרגלים שלנו נעוצות בקרקע. כדאי להימנע מסיבוב של הגב וכיפופו בו זמנית, על מנת לא ליצור שינוי בחלוקת העומס המתפזר בגופנו. כשמרימים מסע כבד בדרך זו מקטינים בצורה משמעותית את הסיכון לחוות כאבי גב בהמשך.

חשיבות הנעליים

למרות שאולי הדבר לא נראה בהכרח קשור, לנעליים אותם אנו נועלים בזמן הסחיבה יש השפעה גדולה על כאבים שאנחנו עלולים לחוות מפעולה זו. נעלים המאופיינות בבולמי זעזועים, יכולות לשמור על היציבות של כפות הרגליים שלנו, על הברכיים ועל חוליות הגב. כאשר סוחבים חפצים כבדים עם כפכפים למשל, הרגליים שלנו אינן מקבלות את התמיכה שהן צריכות, ואנו עלולים לחוש בכאבי גב בהמשך.
בעת פעולת ההובלה, יש חשיבות גדולה גם לנעליים הסגורות. נעליים סגורות שומרות על רגלינו ויכולות למנוע פציעה במקרה של נפילת ארגז או חפץ כבד אחר על רגלנו. העברת דירה ללא נעליים סגורות מסכנת את המוביל ויכולה לפגוע בבריאותו.

אימון לגב בריא

אדם אשר נוהג לעשות ספורט באופן קבוע ולחזק את רצועות הגב, מקטין את סיכוייו לחוות כאבי גב בעת סחיבת ציוד כבד. לפני תהליך של הובלת דירה בעצמכם כדאי שתבצעו קצת פעילות אירובית כגון הליכה מהירה כמה פעמים בשבוע, והקפדה על תרגילי בטן מעת לעת, בשביל לתרום משמעותית לחיזוק הגב. ברגע שאתם מחזקים את שרירי הגב ואת היציבה שלכם, פעולת ההובלה תהיה קלה יותר ותמנע מכם פציעות. אם אתם יודעים שאתם הולכים לבצע הובלה בקרוב, מומלץ להתכונן לדבר על ידי עשיית ספורט באופן קבוע, ומתיחות ייעודיות לגב בטרם ההובלה.

טובים השניים מן האחד

- פרסומת -

אחת ההמלצות הטובות ביותר שנוכל לתת לכם בקשר לסחיבה, היא אל תעשו את זה לבד. כשאתם מרימים מסע כבד לבדכם, אתם חשופים לפגיעות ופציעות שעולות להופיע גם זמן רב לאחר הפציעה. כשמחלקים את המשקל על שני אנשים, פעולת ההובלה הופכת לקלה יותר ולבטוחה הרבה יותר. גם אם אתם ממש לקראת סיום ההובלה וחברכם מעוניין במנוחה, אל תנסו להיות גיבורים ולסחוב את כל המשקל לבדכם. המתינו לחזרתו, ובצעו את הפעולה יחד אתו, כך תהיו בטוחים שאתם שומרים על הגב ומונעים סיכונים מיותרים.

אם תקפידו לבצע את פעולת ההובלה בדרך בטוחה, לפי השלבים שתיארנו בפניכם, אנו בטוחים שתוכלו להקטין את הסיכויים שלכם לחוות כאבי גב בעת הובלה. מכיוון שפעולה זו היא פעולה הדורשת מיומנות ששומרת על הגוף שלכם וגם על הציוד שלכם. זכרו שאתם תמיד יכולים להיעזר בחברת הובלות, שתשמח לעזור לכם לבצע את מעבר הדירה במהירות ובקלות.

למאמרי צרכנות נכונה נוספים מוזמנים לקרוא אצלנו כאן.