עולים לירושלים: חניכי תנועת 'עזרא' צעדו 45 ק"מ

עזרא
חניכי התנועה והמשפחות בכותל. צילום: תנועת עזרא

פעילויות הקיץ של תנועת עזרא נמצאות בימים אלה בשיאן. ביום שישי האחרון בשעות הבוקר הגיעו משתתפי מחנה הסיירים של התנועה אל רחבת הכותל המערבי לאחר חמישה ימים של הליכה ופעילות.
מחנה סיירים (כיתות ז'-ח') של עזרא השנה היה בסימן "עולים לירושלים". לאורך המחנה, שאורך מסלוליו הגיע ל-45 ק"מ של הליכה, קיימו החניכים פעילויות חוויתיות שונות שעטפו כל יום סביב מטרת המחנה, כשהמטרה היתה לייצר עליית קומה בכל יום מהמחנה, גם בפן החינוכי וגם בפן הפיזי.
למקטע האחרון של ההליכה ברחובות ירושלים הצטרפו גם הורי החניכים ולאחר תפילת שחרית משותפת התכנסו לטקס הסיום של המחנה. כיבד בנוכחותו חבר מועצת התנועה ומועמד הציונות הדתית לרב הראשי, הרב מאיר כהנא.

בנוסף, השבוע סיימו בעזרא גם את מחנה צופים (כיתות ה'-ו'), שהתקיים השנה סביב ארבע היסודות: אש –  כביטוי לאנרגיה והתלהבות, רוח – כביטוי לחשיבה, רציונל וחזון, מים – כביטוי לאינטרקציה חברתית וקשר בין חברי הקבוצה ואדמה – כביטוי לדברים המעשיים בחיים, הירידה לפרקטיקה. כל יסוד צוין במהלך כל יום במחנה.

פעילות קיץ נוספת שהתקיימה השבוע בתנועה היא סמינריון ההנהגה לחניכי גרעין "ברקאי", בוגרי כיתה ט', שהתארחו השבוע בישיבת הר עציון. במסגרת הסמינריון שעוסק בסוגיות של חינוך, הנהגה, שליחות ותורה עם דרך ארץ ישראלית, מקיימים חברי הגרעין בירור עמוק שמגיע דרך לימוד ועיסוק בתכנים רבים הסובבים את הנושאים השונים. את משתתפי הסמינריון ביקר גם הרב יעקב עדס, שהעביר להם שיחה בבית המדרש.