עירוב חדש ומהודר סביב מלונות ים המלח

עירוב בים מהמלח
קרדיט: Freepik

לפני מספר חודשים קיבל המשרד לשירותי דת תלונות על כך שהעירוב סביב מלונות ים המלח אינו כשר וציבור שומרי השבת המתארח במלונות אינו מודע לבעיה ומחלל שבת בשוגג. פניות האזרחים הועברו ללשכת השר לשירותי דת ומנכ"ל המשרד, יהודה אבידן, על מנת שאלו יפעלו לתקן את התקלה של חילולי השבת בשוגג הנגרמים לאורחי בתי המלונות בים המלח.

לאור פניית השר ומנכ"ל המשרד המועצה האזורית תמר להשתתף בכ-80% מעלות המימון להקמת עירוב חדש ומהודר, בעוד שהמועצה הדתית בקעת הירדן נשאה בכ-20% הנוספים מהעלות. במועצה הדתית מציינים בסיפוק רב כי העירוב הוטמע בתוך התב״ע של אזור מלונות ים המלח, והפרויקט יצא לדרך כך שהחידוש הוא שיש תוכנית מיתאר מסודרת לעירוב עצמו, כך שכל קבלן יצטרך לקחת בחשבון שכל פגיעה בעירוב תגרור חיוב לתקן את הנזק.

במועצה הדתית מביעים הערכה רבה למר ניר ונגר, יו"ר המועצה האזורית תמר, על שיתוף הפעולה והסיוע הרב הן במימון הפרויקט והן בסיוע בהובלת האישורים הנדרשים לצד מהנדס המועצה יובל גולדמן. כמו כן, הודו במעוצה הדתית לשר לשירותי דת, חה"כ הרב מיכאל מלכיאלי, ומנכ"ל המשרד יהודה אבידן על הסיוע הרב להוצאת הפרויקט לפועל.

הרב האזורי, הרב שלמה לנדאו, פיקח הלכתית על בניית העירוב, כך שיעמוד בהתאם לדרישות ההלכתיות, לצד הרב חיים רוזנבאום והרב יעקב רוכמן מוועד העירובין שעל יד מכון השבת והגאולה, שעמלו על מלאכת ההתקנה בחום כבד המאפיין את אזור ים המלח. לצד הטיפול בעירוב החדש והמהודר, התקין הרב לנדאו בבתי המלון גם עירוב חצרות.

- פרסומת -

השר לשירותי דת חה"כ הרב מיכאל מלכיאלי הודה ליו"ר המועצה האזורית תמר וליו"ר המועצה הדתית בקעת הירדן

יהודה אבידן מנכ"ל המשרד לשירותי דת אמר: "זהו יום בשורה עבור שומרי השבת המתארחים במלונות ים המלח. נושא העירוב הוא קריטי עבור שומרי השבת והעירוב המהודר יאפשר לציבור רחב להגיע וליהנות בשבת קודש באזור זה ללא חשש חילול שבת".