עם מי תלכו לישון הלילה? הבחירה שלכם

צילום: שרם טקסטיל

שוב הגיע החורף, ואין לכם מושג באיזו שמיכה לבחור – צמר או פליז, פוך נוצות אווז או פלומה ? או אולי מוצר משולב? סקרנו עבורכם את מבחר השמיכות כדי לעזור לכם לעבור את החורף בצורה חמימה ונעימה.

ישנו מגוון סוגים של שמיכות חורף, בתוך כך שלושה סוגים עיקריים: שמיכות דמוי צמר, שמיכות פליז ושמיכות פוך. שמיכות דמוי צמר אלו שמיכות מחומרי אקרילן סינטטיים, המחקים את הצמר הטבעי. שמיכות אלו נפוצות בעיקר בבתי חולים בתי אבות וכדומה.

ישנן שמיכות פליז / קורל פליז – שמיכות אלו נעימות למגע, מזכירות פרווה טבעית אבל החומר אינו איכותי כל כך (מדובר בפלסטיק ממוחזר). שמיכות הפליז נפוצות בעיקר בשימוש הביתי, חלקן מגיעות עם מילוי הולופייבר (להגדלת יכולת הבידוד).

קטגוריה נוספת מרכזית ומועדפת היא שמיכות הפוך. שמיכת הפוך מורכבת משתי שכבות חיצוניות ושכבת מילוי אמצעית.

- פרסומת -

שכבות הבד החיצוניות יכולות להיות  מכותנה, שהוא בד נעים למגע ומנטרל לחות או מבד סינטטי, רך ונעים אבל פחות איכותי במרכב החומרים (וגם זול יותר).

השכבה האמצעית – שכבת המילוי/בידוד- יכולה להיות מחומרים סינטטיים, בדרך כלל סיבי אקרילן או מחומרים טבעיים (איכותי יותר), בדרך כלל נוצות אווז או פלומה.

ככל שמדובר בשמיכת פוך עם מילוי סינטטי (אקרילן), חשוב לשים לב שככל שהסיב הסינטטי חלול יותר, כך באפשרותו לבודד ולאגור חום בצורה יעילה יותר. שמיכת פוך עם מילוי טבעי, איכותית יותר וטובה יותר. המילוי הטבעי בעל יכולת לווסת את חום הגוף ולשחרר חום עודף, לחות וחשמל סטטי, שאנרגית חום הגוף יוצר במהלך השימוש.

המילוי הטבעי הפופולריות ביותר הן נוצות האווז. קבוצה שניה אלה שמיכת פוך עם מילוי של נוצות פלומה – נוצות הנלקחות מאזור הצוואר של העופות, הן עדינות יותר, קלות יותר ומבודדות יותר. הן גם יקרות יותר.

ישנן גם שמיכות פוך משולבת, הכוללת שני סוגי המילוי (נוצות אווז ופלומה) ובכך מוזילות את מחיר המוצר.

השמיכות הקיימות בשוק מגיעות בגדלים שונים: שמיכות יחיד בגדול מקובל של 150/200 ושמיכה זוגית בגודל מקובל של 200/220. קיימות גם מידות גדולות יותר.

אם החלטת לבחור בשמיכת פוך איכותית – הנה כמה טיפים:

  • נערו מדי פעם את השמיכה. על ידי כך נפח השמיכה יגדל, ויכולת הבידוד תשתפר.
  • אווררו השמיכה מפעם לפעם על מנת להסיר קרדיות אבק. שימו לב שהשמיכה לא תבוא במגע ישיר עם קרני השמש- זה עלול לייבש הנוצות.
  • בשום אופן אסור לכבס שמיכת פוך. מומלץ ניקוי יבש בלבד.

בשרם טקסטיל תוכלו למצוא את מגוון השמיכות לחורף ולקיץ.