יתרונות ביטוח בריאות פרטי לעומת ביטוח בריאות ממלכתי

ממלכתי או פרטי? השאלה אם לרכוש ביטוח בריאות פרטי או להסתמך על השירותים הרפואיים שניתנים במסגרת ביטוח בריאות ממלכתי היא לא תמיד שאלה שקל לענות עליה. עלות הפרמיות, המורכבות והמגוון של המוצרים המוצעים, כמו גם תנאי הפוליסות של ביטוחי בריאות פרטיים הם רק חלק מהשיקולים אם לרכוש ביטוח פרטי בנוסף לביטוח המוצע במסגרת המדינה.

מאמר זה מרכז רשימת כמה מהיתרונות האפשריים של ביטוח בריאות פרטי, בהשוואה לשירותי הבריאות שניתנים במסגרת קופות החולים.

ביטוח בריאות פרטי לעומת ביטוח בריאות ממלכתי

ביטוח בריאות פרטי מיועד לכיסוי מבוטחים להוצאות רפואיות לטיפול במחלות ושירותי רפואה מסוימים שאינם מכוסים במסגרת מערכת הבריאות הממלכתית, או כאשר המטופל בוחר לקבל טיפול רפואי פרטי.

קיימות עלויות בריאות מסוימות, כגון ביקור אצל רופא המשפחה או צילום רנטגן בבית חלים לטיפול במחלה, שעשויות להיות מכוסות במלואן או בחלקן במסגרת ביטוח בריאות ממלכתי, בהתאם לנסיבות.

אבל יש גם עלויות בריאות מסוימות שאינן מכוסות כלל על ידי הביטוח הממלכתי, מה שאומר שטיפולים מסוימים יכולים להוביל לחשבונות גדולים אם אין לכם ביטוח בריאות פרטי.

זמני המתנה קצרים יותר
- פרסומת -

יתרון אפשרי אחד של ביטוח בריאות פרטי הוא שתקופת ההמתנה קצרה יותר לקבלת טיפול. יתרון זה עשוי להיות מועיל במיוחד לניתוחים אלקטיביים, שלעתים קרובות יכולים לכלול זמני המתנה ארוכים.

ניתוח אלקטיבי הוא כל ניתוח שמתוכנן מראש ואינו מתבצע בתנאי חירום. סוג זה של ניתוח יכול לכלול כל סוג של הליך כירורגי, החל מניתוחי קטרקט ועד להחלפות מפרקים. ברוב המקרים, מבוטחים שיש להם ביטוח בריאות פרטי יכולים ליהנות מתקופות המתנה קצרות יותר, ובמקרים מסוימים הם יכולים גם להחליט מתי הם מאושפזים בבית חולים.

בנוסף לתקופת המתנה, סדר עדיפות למטופלים במסגרת ביטוח ממלכתי פירושו שניתוח של מטופל עשוי להתעכב כי מנתחים עסוקים בניתוחים קריטיים יותר.

חדרי בתי חולים פרטיים

יתרון אפשרי נוסף של ביטוח בריאות פרטי הוא האפשרות לקבל טיפולים בחדר פרטי. בבית חולים ציבורי, ברוב המקרים המטופלים מאושפזים בחדר עם ארבעה עד שישה אנשים אחרים עם מצבים בריאותיים שונים. מבוטחים עם ביטוחי בריאות פרטיים יכולים לבקש חדר פרטי, שבדרך כלל כפוף לזמינות.

תביעת כסף בחזרה לשירותי בריאות שאינם ממלכתיים

אנשים רבים רוכשים ביטוח בריאות פרטי כדי לקבל שירותי בריאות שאינם מכוסים על ידי קופות החולים. לדוגמא, במקרים רבים, ביטוח בריאות ממלכתי אינו מכסה שירותים רפואיים כגון טיפולי שיניים, שירותי אופטיקה, כירופרקטיקה ופיזיותרפיה. ללא ביטוח בריאות פרטי, שירותים עלו עשויים להיות יקרים למדי.

וזה לא הכול. לאנשים עם ביטוחי בריאות פרטיים יש אפשרות להוסיף כיסויים כלומר, בתמורה לפרמיה יקרה יותר, הם יכולים לקבל גישה לשירותים רפואיים מסוימים שאינם זמינים במסגרת ביטוח בריאות ממלכתי.