ערב חג השבועות: ירידה של 24% באחוז המתגיירים במסגרת הצבא

חיילות בכותל (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה). צילום: Pixabay

ערב חג השבועות, שוב נחשפים נתונים מדאיגים על מערך הגיור בישראל: במענה לבקשת חופש מידע שהגיש ארגון 'עתים', שמסייע לציבור בהליכים מול שירותי הדת בישראל, נחשפת ירידה משמעותית בסך המתגיירים במסלול הגיור בצה"ל, כאשר בשנת 2019 התגיירו במסלול זה 679 אנשים, ביחס ל-897 בשנה הקודמת.

המספר הכולל של המתגיירים עלה במקצת, מ-1,691 מתגיירים בשנת 2018, ל-1,861 מתגיירים ב-2019. אולם, אם מוציאים ממספר המתגיירים את העולים החדשים מאתיופיה, שעוברים גיור כחלק מובנה מהליך הקליטה בישראל, מספר המתגיירים בפועל ירד מ-1530 ל-1343 (ירידה של 12%).

גם השנה נמשכת תופעת הנשירה במהלך הגיור, והיחס בין מספר המתגיירים לבין מספר הלומדים הלא-יהודים לגיור עמד על 24% בלבד, כלומר 76% נושרים במהלך הדרך. יתרה מכך, גם מספר הלומדים נמצא בירידה, כאשר בשנת 2019 סה"כ 7,767 לא-יהודים התחילו ללמוד בכל מכוני הגיור יחד, ירידה של 13% ביחס למספר הלומדים בשנת 2018.

בשנת 2019 נפתחו 107 כיתות גיור ברחבי הארץ, זאת ביחס לכ-113 כיתות הנפתחות בממוצע כל שנה מאז שנת 2014. גם השנה רוב המתגיירים היו נשים – 68%.

- פרסומת -

"הנתונים הללו צריכים להדיר שינה מעיני כולנו. קיבוץ הגלויות דורש פתרון עבור עולים המבקשים להשלים את שייכותם וזהותם היהודית גם בהיבט ההלכתי", אומר הרב שאול פרבר, יו"ר ארגון 'עתים'. "המוטיבציה של המתגיירים תלויה בידיעה שהגיור הוא תהליך קשה אך אפשרי וזו אחריותה של מדינת ישראל לדאוג לכך. אנו נמשיך לפעול למען גיור מכיל ומכבד, שפותח את הדלת בפני המתגיירים, מאמץ אותם באהבה ומקרב אותם אל היהדות".

לדברי עו"ד אלעד קפלן, מנהל ארגון 'עתים' הדרך לפתיחת שערי הגיור עוברת בהחזרת הסמכות לידי הקהילה וחיזוק ידיהם של רבני ערים, יישובים, ראשי ישיבות וקהילות, שיעמדו בראש בתי דין לגיור ברחבי הארץ ושיפעלו מתוך עמדה מכבדת וקשובה. "הנתונים מראים כי יש אלפי משפחות שביקשו להתגייר, התחילו את התהליך אך נשרו בדרך. מציאת פתרון עבורן היא משימה לאומית וחלק מהחזון הציוני. אם מדינת ישראל לא תתעורר המגמה השלילית רק צפויה להימשך" הוסיף קפלן.

הערה 1

  1. נתונים מעודדים.
    זה מראה שהתהליך הוא רציני ולא גיור אינסטנט כמו שפרבר וקפלן רוצים

Comments are closed.