עשרות דוכנים, אלפי מועמדות ורפורמה אחת גדולה – כיצד יראה יריד החשיפה לשירות הלאומי-אזרחי השנה?

בנות שירות בקהילה היהודית בוושינגטון. צילום: אביחי טבק
בעוד מספר ימים, אלפי תלמידות כיתות י"ב מרחבי הארץ יתכנסו ליריד חשיפה חוויתי וגדול מהרגיל, אשר יפגיש אותן עם מגוון עולמות התוכן והמסלולים המוצעים במסגרת השירות הלאומי-אזרחי בתחומים שונים. עם חלוקה למתחמים לפי נושאים, ורפורמה במערך המיונים – פני השירות הלאומי-אזרחי כפי שלא הכרתם.

יריד החשיפה לשירות לאומי-אזרחי, המתקיים מדי שנה, הינו פרי שיתוף פעולה בין רשות השירות הלאומי-אזרחי, החמ"ד ומשרד החינוך – האגף לשירות הלאומי. כמדי שנה, גם הפעם יכלול היריד עשרות רבות של דוכנים שונים, כאשר בכל דוכן יוכלו התלמידות הצעירות לשמוע על הפעילות של בנות השירות באותו ארגון המפעיל שירות לאומי. השנה הגדילה הרשות את שטח היריד משמעותית ואף תעשה חלוקה של מקומות השירות המוצעים לחלוקה לפי 5 תחומים: בריאות, רווחה, חינוך, ביטחון וממשלה, בין היתר מתוך הבנה שיש להנגיש את ההתמצאות ביריד, מה שבין היתר הוביל להחלטה על הגדלת שטחו. לאורך היריד ילווה את המועמדות אתר ייעודי, אשר יאפשר להן לסמן ולדרג את העדפותיהן השונות, על מנת להפוך את ההתמצאות בירידה לקלה ונגישה. בנוסף, תיכנס לתוקפה בהדרגה רפורמה בתחום המיונים, אותה מקדמת הרשות, במטרה לייעל ולהפוך את הליך המיון לנגיש יותר עבור מועמדות השירות הלאומי. בנוסף ליריד החשיפה, יעברו הבנות יום מקביל ליום המא"ה בצבא, ולשם כך גם יוקם אתר המרכז את כל תחומי השירות הלאומי וילווה את המועמדות לאורך תהליך המיון, לצד מבחני התאמה לתפקידים, כך שהן יכוונו מראש לתחומי השירות המתאים להן.

לאחר היריד יתקיים מיצג מרכזי בו ינאמו מנכ"ל הרשות לשירות לאומי-אזרחי, מר ראובן פינסקי, אשר החל לאחרונה את הקדנציה השנייה שלו בתקפיד, ומ"מ ראש מינהל החמ"ד, הגב' שוש נגר. פינסקי מברך את התלמידות לקראת היריד: "השירות הלאומי-אזרחי מהווה את אחד מעמודי התווך של החברה הישראלית, ומעניק לה חוסן לאומי-חברתי. בתוך כך, אנו נרגשים לקראת היריד השנתי בו למעלה מ-6,000 צעירות מחפשות איך לתרום בצורה המיטבית לעמם ולמדינתם. מרגש לראות את הרוח הגבוהה שמביאים צעירים אלו למערך ההתנדבות בשירות הלאומי-אזרחי. הכנסנו שינויים משמעותיים ביריד השנה כחלק מרפורמת המיונים שתוטמע בשנים הקרובות".

בנות שירות בקהילה היהודית בוושינגטון. צילום: אביחי טבק

הגב' שוש נגר הוסיפה: "החמ"ד – בית חינוך כמשפחה, מלווה את הבנות לבחירת שירות משמעותי וחושף אותן לכל מגוון האפשרויות המתאימות כל אחת לפי כישוריה ויכולותיה. אני מברכת את הבנות הבאות לכנס שתמצאנה את המקום בו יצליחו לתרום באופן המשמעותי ביותר למדינת ישראל". 

היריד יתקיים בתאריכים 21-22 בנובמבר, בין השעות 09:00-14:00, בנייני האומה בירושלים.