פיברגלס – חשיבותו בעיצוב הבית

קרדיט תמונה FREEPIK

כאשר מדובר בעמידות ובוורסטיליות, פיברגלס עומד בחוד החנית. פיברגלס הינו חומר רב תכליתי שניתן להשתמש בו למגוון מטרות, כולל עיצוב הבית. הוא עמיד במיוחד ובעל פוטנציאל להחזיק מעמד עשרות שנים עם תחזוקה נכונה. ניתן להשתמש בו לבניית בריכות שחייה, סיפונים, משטחים ופריטים אחרים בבית. הוא גם עמיד בפני קורוזיה, נזקי אש ורטיבות, מה שהופך אותו לאידיאלי לשימוש באזורים המועדים לתנאי מזג אוויר קיצוניים. במאמר זה, נדון בפוטנציאל הטמון בפיברגלס בכל הנוגע לעיצוב הבית וכיצד הוא יכול לסייע ביצירת מראה ייחודי.

קיצור תולדות הפיברגלס 

פיברגלס הוא סוג של פלסטיק מחוזק שנמצא בשימוש בתעשיות שונות מאז שנות ה-30. הוא עשוי מסיבי זכוכית המוטבעים במטריצת שרף וניתן ליצור אותו במגוון צורות וגדלים. אם כי סיבי הזכוכית התגלו לראשונה בפרוסיה בסוף המאה ה-19, הפיברגלס כפי שאנחנו מכירים אותו היום הומצא במקרה על ידי ג'יימס סלייטר מחברת אוונס-קורנינג כחומר בידוד.  מאז, הוא הפך לאחד החומרים הנפוצים ביותר בתעשיות שונות.  

אחת התעשיות הראשונות שניצלו את פוטנציאל הפיברגלס היא תעשיית הרכב. משנות ה-50 ועד ימינו, לוחות גוף, חלקי מנוע, רכיבי מתלים ודיפון פנימי מיוצרים לעיתים מפיברגלס. שילוב הפיברגלס בתעשיית הרכב היה כה משמעותי ומוצלח, שעודד את סקרנותם של תעשיות נוספות לגבי החומר החדש. כיום, תעשיות רבות ומגוונות במיוחד החכימו לפנות לייצור בפיברגלס, תעשיות קונבנציונליות כמו תעשיית הבנייה למשל, או נישות יותר ייחודית כמו ייצור של כלי הקשה מוזיקליים, למשל. בשל קלות הניקוי, פיברגלס נוטה להיות בחירתן הראשונה של תעשיות המתעדפות היגיינה ועמידות בפני חום, כמו התעשיה הכימית, המזון, המים וכו׳.  

פיברגלס בעיצוב הבית 

פיברגלס הופך לחומר פופולרי יותר ויותר לשימוש בעיצוב הבית, וזאת בשל משקלו, עמידותו וקלות התקנות. הרבגוניות שלו פירושה שהוא יכול לשמש למגוון רחב של יישומים כולל בריכת פיברגלס, חלונות גג, חלונות דקורטיביים, רהיטים ועוד.

- פרסומת -

פיברגלס מציע יתרונות רבים על פני חומרי בניין מסורתיים כגון עץ ובטון משום שהוא עמיד בפני נזקי מים, עמיד בפני אש, ובעל תכונות בידוד מצוינות שיכולות לסייע בהפחתת עלויות האנרגיה. בנוסף, ניתן להתאים פיברגלס במגוון צבעים ומרקמים ליצירת עיצובים ייחודיים לכל פרויקט עיצוב הבית. 

אחד השימושים הנפוצים ביותר בפיברגלס בבית זה לבריכות שחייה. אין זה סוד שהקמת בריכה מצריכה תכנון, זמן וממון. השימוש בפיברגלס מקל באופן משמעותי על כל אותם הקשיים, וזאת משום שבעוד שהשימוש בבטון הוא יקר וארוך, פיברגלס גם עולה פחות באופן משמעותי וגם לא נדרש להרכיבו בשטח הבית. הבריכה עצמה מורכבת במפעל ומותקנת כפי שהיא בביתך תוך מספר ימים ספורים. כמו כן, משום שהחומר קל לתמרון, ניתן לעצב את הבריכה באופנים יחודיים ומרשימים.  

בנוסף, הפיברגלס נפוץ לא רק בפנים הבריכה, אלא גם על שפתיה. משום שהפיברגלס כה עמיד, הוא חומר גלם מומלץ לייצור רהיטים לפנים אך במיוחד לחוץ הבית, כגון למרפסת ולגינה, כך שאין חשש  לשלום הרהיט מגשם, לחות ומהשמש הים תיכונית. 

לסיכום 

אין ספק שגם כמאה שנים לאחר שילובו בתעשייה, הפיברגלס ממשיך לסמל קדמה ויעילות. אנחנו מקווים שבעזרת מאמר זה חשפנו את אודות הפיברגלס ואת הפוטנציאל הרב הטמון בו לשיפור עיצוב ביתכם.