פעיל הימין הגיש תביעה נגד בן כספית על סך 300,000 ש"ח: "מי שמכפיש – ישלם"

צילום: אברהם שפירא

תביעה של מאות אלפי שקלים הוגשה הבוקר לבית המשפט על ידי פעיל ההתיישבות אלישע ירד כנגד העיתונאי בן כספית, לאחר שהאחרון פתח במסע ציוצים נגדו בעקבות מינויו ליועצה הפרלמנטרי של ח"כ לימור סון הר מלך. "מתברר שישנם כאלו שקשה להם לראות יהודי עם פאות בכנסת"

פעיל ההתיישבות אלישע ירד הגיש הבוקר תביעה כספית על סך 300 אלף שקלים באמצעות עו"ד מנשה יאדו, כנגד העיתונאי הבכיר בן כספית, לאחר שהאחרון פצח כנגדו במסע הכפשה על רקע מינויו ליעוץ הפרלמנטרי של חברת הכנסת החדשה לימור סון הר-מלך.

הדבר החל לאחר שפורסם כי ירד עתיד לשמש כיועץ לחברת הכנסת, מה שהביא את בן כספית לצאת בבליץ של ציוצים בחשבון הטוויטר שלו שמונה למעלה מ300,000 עוקבים, שם הזהיר כי מדובר ב"בנער גבעות על סטרואידים".

בהמשך תקף עוד כספית את ירד וכתב כי הוא "בדוקאי שב"כ", וכן ישב בעברו במעצר מנהלי ואף נחקר בשב"כ, דברים שלא היו ולא נבראו מעולם.
עוד חשף בן כספית כי כנגד ירד הוצאו בעבר צווים מנהליים, דבר שאסור בפרסום משום שאלו הוצאו כנגדו לפני שנים רבות כשהיה עדיין קטין.

קרדיט: אברהם שפירא
- פרסומת -

בכתב התביעה כתב עו"ד יאדו, כי "גם לאחר שהתברר לבן כספית כי העלה הכפשות חסרות
בסיס לא פרסם התנצלות אודות הפרסום ולא הבהרה אלא פשוט הוריד את חלקו, בלא לפרסם פרסום סותר ומתקן עם התנצלות. הדבר הזה הינו עדות נוספת למגמתיות של הנתבע, חוסר ההגינות וחוסר תום הלב שמאפיין את התנהלותו", טען יאדו.

"אני גאה בפעילותי למען עם ישראל וארץ ישראל", אמר הבוקר אלישע ירד בתגובה לתביעה שהגיש", אבל מסתבר שישנם כאלו שכאב להם משום מה לראות יהודי עם פאות, אוהב הארץ במשכן הכנסת, והחלו לפתוח במסע הכפשה חסר מעצורים נגדי.
התביעה הזאת נועדה להבהיר: יש דין ויש דיין. מי שמכפיש – ישלם".

מעו"ד מנשה יאדו נמסר: "קבלת הפנים" של בן כספית לאלישע ירד עם כניסתו למרחב הפרלמנטרי, ראויה היתה לתביעת הפיצויים שהוגשה היום על סך של 300,000 ש"ח, תביעה חזקה בגין שקרים הכפשות ופרסומים מגמתיים ואסורים".