ישיבת ההסדר בנוף הגליל: ממשיכים את דרכו של הרב קוק

צילום: עדי לוין
באירוע מיוחד ומרגש בישיבת ההסדר בנוף הגליל הושק הספר "חיי נשמות אויר ארצך" העוסק בסוגיות מהתלמוד לאורה של תורת ארץ ישראל. הספר נכתב על ידי הרב נפתלי וייס ר"מ בישיבה ומתלמידי הרב יהושע ויצמן ראש ישיבת מעלות.

באירוע השתתפו ראש ישיבת מעלות הרב יהושע ויצמן, רב העיר נוף הגליל הרב ישעיהו הרצל, ראש ישיבת ההסדר בנוף הגליל הרב דני סגליס, חבר הכנסת לשעבר מוטי יוגב, תלמידי הישיבה, בוגרים ותושבי העיר. במהלך הארוע הורגש החיבור המיוחד בין רבני הישיבה והבוגרים שהרגישו חלק בלתי נפרד. גם החיבור של הישיבה לעיר הורגש היטב – תושבי העיר הרבים שהשתתפו במעמד הודו לרב סגליס על פועלה הרב של הישיבה בנוף הגליל בחיזוק היהדות בעיר.

צילום: עדי לוין

"ברוך ה' זכינו ללמוד אצל הרב ויצמן שליט"א בישיבת ההסדר במעלות, שחינך ומחנך אותנו לאור דברי חז"ל, וביאורם הרחב על ידי מרן הרב קוק זצ"ל במקומות שונים, להשתדל ללמוד, וכן 'לסול מסילות בארחות הלימוד' באיחוד הלכה ואגדה בדרכה של תורת ארץ ישראל" אומר הרב נפתלי וייס לרגל הוצאת הספר "לאורך השנים גם לאחר מכן – כשעברנו ללמוד וללמד בישיבת ההסדר נוף הגליל, אצל הרב דני סגליס שליט"א, הממשיך גם הוא בדרך גדולה זו, השתדלנו בצעדינו הקטנים להמשיך ולצעוד בה וזכינו ברוך ה' להוציא את הספר שבתחילתו מובאים שלושה-עשר כללים עם ביאור, ולאחר מכן מובאים שלושים-ושלושה שיעורים ממקומות שונים ברחבי הש"ס, בהם באים לידי ביטוי הכללים השונים וכן כללים נוספים שכבר נקבעו בספר 'מיטב הארץ' של הרב ויצמן"

הספר, כאמור, מרחיב על סוגיות ברחבי הש"ס על פי כללי תורת ארץ ישראל. בין הסוגיות ניתן ללמוד על אחדות האומה, בטחון בה', גאולה, הלכה למשה מסיני, יחס האיש והאישה, מדנית ישראל ועוד סוגיות רבות.

צילום: עדי לוין

את בחירת השם לספר – "חיי נשמות אויר ארצך" – מסביר הרב וייס "שם הספר כמילותיו של ר' יהודה הלוי בפיוט 'ציון הלא תשאלי', כדי לבטא את כמיהתה העמוקה של האומה לנשום את אוירה המחכים והטהור של ארץ ישראל, ולקבל ממנו חיבור לחיים נשמתיים מקוריים הראויים לארצנו, מתוך לימוד תורתה הקדושה, עליה אמרו חז"ל – 'אין תורה כתורת ארץ ישראל'"

- פרסומת -

ישיבת ההסדר בנוף הגליל הקומה לפני למעלה מעשור, במהלכם עברו בישיבה מאות תלמידים שהעמיקו בלימוד תורת ארץ ישראל יחד עם מבט אמוני על הדור שלנו, דור הגאולה, ולימוד תורת האמת והשלום.