פרויקט 'הספר המשותף' הוקדש השנה לספרו של השר אורי אורבך 'מתקן החלומות'

(צילום: באדיבות דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)

פרויקט חלומי – פרויקט 'הספר המשותף' הוקדש השנה לספרו של השר אורי אורבך 'מתקן החלומות'. "לוקחים חלום, לתוכו נכנסים/ את הקטע הרע בזהירות מכסים/ אם יש פצע כואב, מורחים מעט יוד/ מוסיפים לולאה, צובעים קצת ורוד…" (מתוך "מתקן החלומות" מאת אורי אורבך ז"ל)

עידן הראל 20/07/2015

בשנתיים האחרונות, פועל בעיר פרויקט "הספר המשותף" במסגרתו נבחר ספר אחד עם משמעות מיוחדת לתושבי העיר אותו לומדים התלמידים בבתי הספר היסודיים. הפרויקט, אותו מובילה רשת הספריות של מודיעין מכבים רעות, בו השתתפו 26 בתי ספר יסודיים, נערך השנה, בצל פטירתו של תושב העיר, השר אורי אורבך שהיה גם סופר ילדים, שילדיו למדו ולומדים במערכת החינוך העירונית, הוחלט להקדיש את הפרויקט לספרו של אורבך, "מתקן החלומות", אותו אייר שי צ'רקה.

כאמור, במסגרת הפרויקט נבחר ספר שיש בו משמעות מיוחדת עבור תושבי העיר ולפיו נבנו מערכי השיעור, כאשר כל ספרנית הציגה את הספר בפני התלמידים, ויצרה דיון ושיח בנושאים שהספר מעלה. לאחר מכן, דנו התלמידים בנושא "חלומות" במשמעויות שונות – חלומות בלילה, חלומות בהקיץ, חלומות כשאיפות, הגשמת חלומות, פשר החלומות, תיקון חלומות, ואמונות שונות בנושא החלומות.

(צילום: באדיבות דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)
- פרסומת -

בהמשך לשיח, יצרו התלמידים מיצגים יצירתיים במיוחד שיוצגו בספרייה העירונית לאורך כל חופשת הקיץ. ביום שני שעבר נערך ערב מסכם לפרויקט בספרייה העירונית בו השתתפו מיכל אורבך ושני בניה, סגן ראש העיר, מיכאל חרל"פ, חברת המועצה ומחזיקת תיק החינוך הילה בן אליעזר, חברת המועצה הילה שי וזאן ועשרות תושבים ונציגים מבתי הספר השונים. באירוע, הוצגה תערוכה של מגוון היצירות שעיצבו התלמידים בהשראת הסיפור. מיכל, אלמנתו ושותפתו של אורי לחיים וליצירה, הביאה סיפורים על מאחורי הקלעים של כתיבת הספר וחברת המועצה מחזיקת תיק החינוך, הילה בן אליעזר, ריגשה בדבריה החמים על אורי אורבך.

בין השאר, ציינה שאורי מהווה דוגמה לכך שגם כפוליטיקאי אתה יכול להיות נאמן לאמת שלך. בתום הדברים נערכה הרצאה של המאייר, הקומיקאי, הקריקטוריסט והשותף הצבעוני ביצירת הספר "מתקן החלומות" – שי צ'רקה, שריתק את הקהל, מבוגרים וצעירים כאחד, בהסברים על עבודתו, תוך שהוא מדגים כיצד הוא מאייר. צ'רקה סיפר על רמזים שטמן בציוריו ליצירות אמנות קלאסיות, על הדרך להבעת הטקסט שאורי אורבך כתב, ועל הרעיונות שמאחורי הציורים שעליהם התבסס כשצייר את הדמויות השונות ואת אורי עצמו.