צבע אדום בשדרות ובעוטף עזה

שומר החומות
ארכיון. מטח טילים ליישוב הדרום. צילום: ללא

אזעקת צבע אדום נשמעה אחר הצהריים (ד') בשדרות ובאיבים ובניר עם שבעוטף עזה. תושבים דיווחו כי נשמעו הדי פיצוצים לאחר האזעקה. מצה"ל נמסר כי זוהה שיגור אחד מרצועת עזה אשר יורט על ידי צה"ל. ממד"א נמסר כי במוקד 101 של מד"א לא התקבלו קריאות על נפגעים למעט אישה כבת 50 שהחליקה ונפגעה קל בדרכה למרחב המוגן. לאחר טיפול ראשוני בבית היא תפונה בדקות הקרובות באמבולנס מד"א להמשך בדיקות בבית חולים.

בעיריית שדרות עדכנו כי אין נפילות בעיר וככל הנראה הרקטות יורטו. עוד עדכנו בעיריית שדרות כי האזעקה נשמעה בזמן האזכרה לאלה אבוקסיס ז"ל שנהרגה מרקטת קסאם לפני 18 שנה.

בשבוע שעבר שוגרו רקטות מרצועת עזה לעוטף ולאשקלון, כתגובה למבצע הצבאי של צה"ל בג'נין, שבו נהרגו תשעה בני אדם, מרביתם מחבלים מהג'יהאד האיסלאמי.

ההערכות הן שהירי לעבר ישראל התבצע בשל המתיחות בבתי הסוהר הביטחוניים. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר הערב: "הירי מעזה לא ירפה את ידי מלהמשיך לפעול לביטול תנאי הקייטנה של מחבלים רוצחים. נותן גיבוי לשב"ס להיכנס לתוך האגפים ולהשליט סדר. ביקשתי לכנס ישיבת קבינט דחופה עוד הערב, לבחון את דרכי התגובה על שיגור הטילים מעזה".