צמחים מלאכותיים או צמחים חיים – מה עדיף למרפסת?

אנשים רבים מתלבטים בנוגע לצמחיית המרפסת ותוהים מה עדיף – צמחייה מלאכותית או צמחייה חיה. התשובה בדרך כלל מורכבת ותלויה בגורמים רבים כמו העדפה אישית, יכולת אישית, תקציב ותנאי האקלים במרפסת.

צילום: משתלת גלילות - plants 4u

גם לצמחים מלאכותיים וגם לצמחים חיים יש יתרונות וחסרונות, אך יש להם מכנה משותף אחד – שני הסוגים יפים למראה, ושניהם ממלאים את המרפסת, נותנים לה מראה טבעי ומעשירים אותה ביופי ובצבע. אז מה עדיף למרפסת? צמחים מלאכותיים או צמחים חיים? בואו נבדוק.

צמחייה מלאכותית – פנים רבות לה

אם אתם מתכננים צמחיה למרפסת, אתם יכולים לשקול להציב בה צמחייה מלאכותית. לצמחייה מלאכותית יש יתרונות רבים. ראשית, כמעט לא צריך לתחזק אותה. צמחים מלאכותיים אינם זקוקים להשקיה, לדישון או לגיזום וכמובן אינם חשופים למזיקים או למחלות. שנית, צמחים מלאכותיים איכותיים הם עמידים מאוד. הם יכולים לעמוד בתנאים של אקלים קיצוני כמו שמש יוקדת, רוחות סוערות וגשמים חזקים בלי להינזק, ולכן הם מושלמים לחללים חיצוניים כמו מרפסת. ולבסוף, קל מאוד לנקות אותם.

כל מה שצריך לעשות כדי לשמור על יופיים ועל הבוהק המיוחד שלהם, הוא פשוט לנגב אותם במטלית לחה. נשמע פשוט למדי, נכון? זה באמת פשוט. עם זאת, צמחים מלאכותיים אינם יכולים לייצר חמצן ולטהר את האוויר, ומבחר הזנים שלהם עשוי להיות מוגבל. אם הם איכותיים, הם נראים מלאי חיים, וזה נפלא. אך אם הם נראים מלאכותיים, גם המרפסת תיראה מלאכותית, וסביר להניח שהם לא יחזיקו מעמד זמן רב.

חשוב לזכור שצמחים מלאכותיים אינם מתכלים, ואם אתם מחויבים לאיכות הסיבה, עליכם להביא זאת בחשבון.

צמחייה חיה – לזרום עם הטבע

- פרסומת -

גם לצמחייה חיה יש יתרונות רבים. ראשית, צמחים חיים מייצרים חמצן ומטהרים את האוויר בסביבתם. שנית, הם צומחים לגובה או משתרעים לרוחב וממלאים את המרפסת בטבעיות. נוסף על כך, אתם יכולים למצוא במשתלה צמחים מזנים שונים, לבחור בזן האהוב עליכם ולראות אותו מתפתח, מלבלב ופורח.

ולבסוף, צמחים חיים הם חלק בלתי נפרד מהטבע. בסוף חייהם הם מתכלים ויכולים לתרום לקומפוסטר הביתי ולהעשיר את חומרי הדשן שמזינים את צמחים החדשים במרפסת. עם זאת, צמחים חיים זקוקים להשקיה קבועה, לחומרי דשן יקרים ולעבודות גיזום מתישות. הם עלולים להיחשף למזיקים ולמחלות, להיפגע מתנאי מזג האוויר ולהינזק משמש ישירה, רוחות עזות וגשמים חזקים, והם יכולים להיות יקרים מאוד.

מרפסת מוריקה ומלבלבת

אם אתם אוהבים צמחים ורוצים לראות את המרפסת שלכם מוריקה ומלבלבת, אתם יכולים לבחור בין צמחייה מלאכותית ובין צמחייה חיה או לשלב ביניהן. כדי לברר איזו צמחייה עדיפה למרפסת שלכם, תוכלו לשאול את עצמכם כמה שאלות מנחות. התשובות עליהן יכוונו אתכן לצמחייה המתאימה למרפסת שלכם.

הינה דוגמה לשאלות שיכולות לעזור לכם לקבל החלטה: האם המרפסת חשופה לשמש ישירה וחזקה? אם כן, צמחייה חיה עשויה להתאים לה יותר מצמחייה מלאכותית, כיוון שהצבע של הצמחים מלאכותיים עלול לדהות בשמש חזקה; שנית, האם המרפסת שלכם מוצלת? אם כן, צמחייה מלאכותית עשויה להתאים לה ולהעשיר אותה; נוסף על כך, האם יש לכם כוח לעבוד בגינת המרפסת, להשקות את הצמחים, להעשיר אותם באדמה איכותית, לדשן אותם ולגזום אותם? אם לא, צמחייה מלאכותית מושלמת בשבילכם, רק אל תשכחו לנגב את האבק מהעלווה שלה מפעם לפעם.

אם כן, לכו על צמחים חיים ויפים וטפלו בהם בהנאה; ולבסוף, האם תנאי האקלים במרפסת שלכם מאוזנים? אם כן, תוכלו לשלב בה גם צמחייה מלאכותית וגם צמחייה חיה – במסגרת היכולות הכספיות שלכם ובהתאם לתקציב שהקצבתם לכך – וליהנות מגן עדן מוריק, יפהפה ופורח משלכם.