צרכנות נבונה לראש השנה

סט קפה יוקרתי (צילום: מירי סער)

מירי סער, חוסכת לכם זמן ואנרגיה ומגישה עבורכם שלל המלצות למתנות לחג.

מירי סער 06/09/2007

נכון, היד כבר על הויזה, הילדים מחכים כי הולכים לעשות קניות לחג ואת מתלבטת כיצד תוכלי ביד אחת למדוד בגד לבית הכנסת, ביד שנייה לקנות מתנות ליקירייך (ותודי- גם אם חלק מהם לא יקירים- לא תהיה לך ברירה…) ואם נשאר איבר או מוח פנוי- להלביש את הילדים לחג כדי שלא יאמרו שיש בעיות תקציב במשפחת ישראלוביץ…

בכל מקרה, אני תמיד כאן – כדי להמליץ על מתנות על פי קטגוריות. אני מאמינה שכדאי לבחור בראשונה קטגוריה המתאימה לקנית מתנה ספציפית לאדם מסוים – ואחר כך לברר היכן כדאי. היום, גם אמליץ על קניה מזן אחר – קניה של מתנות אשר בהכנתן שותפו אנשים בעלי מוגבלויות שונות- והקניה היא גם מצווה יחד עם הבזבוז…

כלים ואמנות:

  • ממליצה לכולכם להיכנס לגלריית וירג'יל אזולאי אשר נמצאת בפלורנטין בתל אביב. אם אתם שם ומוכנים להוציא סכום לא זעום על מתנה יקרה – יש שם תערוכת כלים נפלאה. סדרת כלים עולה החל מ-500 שקלים ועד- 1100 שקלים.
  • רציתם כלים? סט קפה יוקרתי של ברגהוף – הכולל שישה ספלי קפה,צלחת לספלים אשר שומרת על חום הקפה אם מכסים בה את הספל, טרמוס ייחודי וכלים לחלב ולסוכר – כרגיל. רבותיי- פאר היצירה! אבל מה? עולה קצת…: 949 ש"ח. למה לא תפרגנו לחמות משהו יקר אחרי כל הבייבי סיטר שהיא עושה לכם?
  • ואם בתערוכות עסקינן – בנק הפועלים מארגן ממש בעוד ימים מספר תערוכה מעניינת ביותר- ציורי ילדים ומבוגרים החברים ב 35 עמותות שונות בארץ. מובן שיהיה אפשרי לקנות יצירות אם תחשקו בכך. התערוכה- בבניין הבנק, רח' יהודה הלוי 62, תל אביב.
  • לא כולם מוכנים להוציא הרבה: כנסו לשופרסל, לא תאמינו אילו מתנות יפהפיות יש שם: סטים של כלי תחרה בשמנת להגשה במחירים החל מ-20-70₪ , ראנרים, קערות ועוד. אני תמיד אוהבת את מה שיש להם להציע לי.
  • עמותה ידועה אשר מוכרת יצירות ומתנות בהכנת חבריה היא אלו"ט- אשר מעסיקה חברים אוטיסטים החוסים בהוסטלים שלה ואשר מלאו להם 21 שנים- בהכנת כלים ומוצרים לחג. רק הקליקו את העמותה באינטרנט ותוכלו לקנות מבלי לצאת מהבית מתנות יפהפיות- ניסיון אישי שלי מובטח. מארזים: נדמה לי כי רוב עם ישראל בוחר במארזים ההופכים את הקניה לקלה, מועילה ואף נוחה יותר.
  • מארז "ספרינג"- מה שיפה כאן הוא האפשרות להשתמש בכל המוצרים גם לשלוחן החג ( ומותר להעביר את הפמוטים מהשולחן בארוחה- לכן זה כל כך כיף!) וגם לשימוש אחר. נרות בניחוחות תפוח בדבש, פניני שעווה מעולים, מקלות ריח, סבונים מועשרים- הכול בעסקת חבילה אחת. החברה גם הוציאה מוצרי ספא העשויים מרימונים – שזה גימיק מעניין כשלעצמו.
  • זר פור יו – מארזים יפהפיים כהרגלם – ותמיד אוהבים לקבל: סידור פרחים עם שוקולד, זרי פרחים עם מקלות דבש למציצה, וכמובן שילובי שוקולד לגיוון. רוצים כמו זר פור יו אבל עם מצווה? סטודיו JOY@ בהנהלת נדב עטיה- אשר עבד כמעצב בזר פור יו, מכינים לכם הכול אבל העובדים בחנות כולם אנשים בעלי מוגבלויות אשר עוסקים בהכנת המתנות האלה. נדב עטיה עזב את החברה הגדולה היות ואחיו סובל מפגיעת נפש וליבו יצא אליו מאחר ולא מצא עבודה. הוא החליט לעשות מעשה והעסיק אותם בעצמו. וכך- אם תיכנסו לאתר שלהם- תקבלו הזדמנות לקנות מתנות מדהימות ולעשות…מצווה .פעמיים כי טוב!
  • חברת "ידיים"- מעסיקה באריזה גם אנשים בעלי מוגבלויות וניתן לקנות ממנה סבונים מעוצבים, עציץ תפוחים ב- 99 שקלים, לוח שנה- 22 שקלים, ועוד.

שוקולד:

- פרסומת -

עליזה סיקירסקי היא שוקוליטיירית אשר מתמחה באמנות של שוקולד. עד כה היו שוקולדים בלגיים משובחים- נחלתם של אנשים המוכנים לאכול חלב נוכרי. היום – לא עוד! השוקולדים שלה אשר מיובאים אישית- קיבלו הכשר בד"ץ של הרב רובין וכעת ניתן לחגוג עליהם.הלייבל שלה נקרא O" שוקולד".

כרטיסי מתנה:

לעיתים, יש תחושה כי הכרטיסים האלה הם מוצא נוח וקל, אולי מזלזל כי במקום לבחור, אנחנו זורקים כרטיס אבל זה לא נכון: זוהי מתנה שוות ערך לכסף היא מורידה ממך את האחריות לנבא מה חברך או אימך רוצים לקבל והיא נותנת למקבל אפשרות לקנות כשבאמת יצטרך מוצר מסוים. כרטיס כזה אנו מכירים אך כעת יש שדרוג כדאי: רכישת כרטיס דרך האינטרנט: חברת "גולף" למשל מאפשרת לך להיכנס לאתר האינטרנט www.golfco.co.il ולרכוש כרטיסי מתנה לחנויות כמו אינטימה, פולגת, גולף אנד קו ומקס מורטי. רק תקליקו ותוכלו להדפיס על המקום את כרטיס המתנה שאתם מעוניינים לתת- קל כמו נוצה- לא?

ולסיום – עם איחולי שנה מתוקה ממני אליכם, קוראי הצרכנות של אתר החדשות דתילי ולפני שאאחל לכולנו שנת בריאות, אהבה, מיצוי פוטנציאל והמון נחת אלה מאלה, אני רוצה להמליץ לאלה שיש להם הורים עשירים, חמות מפנקת או סתם כסף רב: אם אתם תושבים בערים הקרובות למלונות, אולי תרצו לצאת יחד עם משפחותיכם לאחד ממלונות דן באזורכם, להיפרד מכמה מאות שקלים לסועד ולקבל מנת חג עם המון טעם של עוד: מלון דן תל אביב למשל, מביא אותה בארוחה שבין מנותיה- רוסטביף בבלסמי, חציל בלאדי על האש, רביולי עגבניות במרק צח, מילפיי קרם תפוחים וזביון דבש, וכמובן – יינות קינג דיוויד, שרדונה וסוביניון בלאנק משובחים. בא לכם? קחו את עצמכם: זו ארוחת חג שלא תשכחו. אני מבטיחה.

שתהיה לכולנו שנה צרכנית נבונה, שנדע לבחור בין חשוב לפחות, בין יקר לבאמת יקר, ובין הנצרך למותרות המותרות תמיד… מילה ממני- מירי סער.