קידום אתרים – על קצה המזלג

עולם הפרסום והשיווק בדיגיטל הוא עולם רחב ידיים הכולל נגיעה בתחומים רבים, החל מעיצוב גרפי, בניית אתרים, קופירייטינג וכתיבת תוכן, מיתוג וניהול מוניטין ועד לשיטות פרסום ושיווק שונות שמטרתן היא להגדיל את החשיפה לעסק, להביא לקוחות חדשים ולהגדיל את ההכנסות בו. בין טכניקות הפרסום המובילות והמדוברות ביותר היא טכניקת הקידום האורגני.

מהו קידום אורגני וכיצד זה עובד?

קידום אורגני היא טכניקת פרסום שבה מקדם האתר (או בעל האתר) מבצע פעולות שונות המעודדות את מנוע החיפוש של גוגל לדרג את האתר גבוה יותר בתוצאות החיפוש האורגניות. מנוע החיפוש של גוגל בנוי מאלגוריתם חכם ומתקדם מאוד ומורכב ככל הנראה ממאות פרמטרים שונים המשפיעים על תוצאות החיפוש והדירוג של אתרים בתוצאות הללו. רק חלק מאותם פרמטרים ידועים לציבור, חלק נמצאים עמוק בכספות של גוגל וחלק נלמדים מניסוי וטעיה של מקדמים בארץ ובעולם ועם הניסיון המצטבר יודעים מה כדאי לבצע ומה לא, כיצד כל פעולה משפיע על דירוג האתר וכו' (לכן ניסיון בתחום הקידום האורגני הוא פרייסלס).

אלמנטים חשובים בעבודת קידום אורגני על אתר מסוים:

אי אפשר לפרוט את תחום הקידום האורגני המסועף והמורכב כל כך ל3 נושאים בלבד, אולם אם היינו יכולים לעשות זאת היינו ככל הנראה שמים בראש את 3 הפרמטרים הבאים:

  • תכנים באתר – הזנת האתר בתכנים טובים ואיכותיים, ייחודיים ובעלי ערך לגולשים. על התכנים גם לשלב ביטויי מפתח רלוונטיים לקידום בצורה חכמה ונכונה כדי שהתוכן לא יראה רובוטי ויהיה נעים לקרוא אותו וללמוד ממנו אם אני גולש ממוצע באתר, ומצד שני שמנועי החיפוש יבינו במה עוסק העמוד/האתר.
  • חוויית משתמש – שיפור פרמטרים שונים הקשורים לחוויית השימוש באתר: החל ממהירות הטעינה של האתר, התקנת תוספי נגישות, עיצוב נעים לעין, תפריטי ניווט נוחים ויעילים, התאמה רספונסיבית של האתר ועוד.
  • קישורים – בניית קישורים בין עמודי האתר (קישורים פנימיים) ובניית קישורים חיצוניים המקשרים מחוץ לאתר ואליו.

קידום עסקים באינטרנט לא יכול להתבסס רק על קידום אתרים אורגני אם אין לכם את התקציב והסבלנות לעבוד עם טכניקת הפרסום הזו. אם התקציב שלכם מאפשר זאת דאגו לשלב טכניקת פרסום נוספת לטווח הקצר במקביל.