רגע לפני חדלות פירעון – בדקו מה הזכויות שלכם

תמונה: shutterstock

פשיטת רגל – השינויים בשוק האשראי של השנים האחרונות, משפיעים על משקי בית בצורה ניכרת ומכניסים אנשים רבים לחובות כבדים. בין הרצון לשמור על אורח חיים ברמה גבוהה, ובין היכולת הכלכלית בפועל לספק את הצרכים של המשפחה שלכם, אתם יכולים למצוא פער, שרק ילך ויגדל עם השנים. גם המחוקק מכיר באתגרים הללו ועל כן, בשנת 2019 נכנס לתוקפו חוק חדלות פירעון החדש ("פשיטת רגל" לשעבר), שרואה את השיקום הכלכלי של היחיד כמטרת העל של ההליך.

הפנייה לעזרתו על עורך דין חדלות פירעון, וההבנה שיש לכם צורך לפעול כדי להסדיר את חייכם מבחינה כלכלית, היא על פי רוב ההחלטה הבריאה, הנכונה והמאתגרת ביותר שאתם יכולים לקחת. אבל רגע לפני שאתם מתחילים לפעול, חיוני להבין מה הן הזכויות שלכם לאורך ההליך ואיך אפשר לנצל אותן.

שלוש זכויות מרכזיות בהליך חדלות פירעון

כבר בפגישה הראשונה עם עורך דין חדלות פירעון, תגלו שיש לכם כמה זכויות שחשוב מאוד להכיר ולפעול לקבלן:

  1. בדיקת המצב הכלכלי שלכם ותום הלב שלכם ביחס לאופן היווצרות החובות. חיפוש ואיתור אחרי נושים נוספים, ובירור מעמיק של סכום החוב, כמו גם הנכסים שעומדים לרשותכם על מנת לפרוע את החוב.
  2. קבלת ההכרעה בנוגע לערכאה המשפטית בה יתנהל ההליך. אם מדובר בחובות עד לכ- 150 אלף שקלים, ההליך יתנהל אצל הרשם בהוצאה לפועל, ומעל הסכום הזה, התיק מתנהל בבית משפט השלום.
  3. הזכויות הכלכליות והזכויות מבחינת חירות הפרט לסיטואציות מיוחדות שמתרחשות במהלך חדלות הפירעון. קיימת לכם זכות לנהל חשבון בנק שיהיה מוגן מעיקולים, עם הוראת קבע וכרטיס אשראי עם חיוב מיידי ועוד.

צעד אחר צעד, יוצאים לחיים חדשים

חדלות פירעון – כדי לעבור את כל הליך חדלות הפירעון על הצד הטוב ביותר ובמקביל גם לייצר את התנאים המתאימים לצרכי החיים שלכם, אתם חייבים להתייעץ עם עורך דין לחדלות פירעון. בכל פעם שתצטרכו לקבל עזרה, עורך הדין יהיה שם בשבילכם וישמש כמייצג שלכם בהליך.

- פרסומת -

המאמר בחסות חדשות bignews