רוסיה ומדינות ערב מגלות עניין בתפוחי האדמה הישראליים

מדינות מזרח אירופה בכלל מגלות עניין רב בתפוחי האדמה הישראליים, וכמחצית מכלל מערך הייצור בישראל של תפוחי אדמה, משווק לחו"ל.

חיים נחתומי 10/06/2008

מדינות מזרח אירופה בכלל ורוסיה בפרט, כמו גם מדינות ערב, מגלות עניין רב בתפוחי האדמה הישראליים, וכמחצית מכלל מערך הייצור בישראל של תפוחי אדמה, משווק לחו"ל; על כך מסר דיוויד לוי, מנכ"ל מפעלי 'אבשלום' בדרום, במהלך מסיבת עיתונאים שהתקיימה לרגל חנוכת המפעל החדש של החברה, למיון ואריזה מתקדמים ביותר והכוללים – מיון אופטי של תפוחי האדמה, המצולמים לאחר תהליך השטיפה, וממוינים, לאחר מכן, באמצעות מערך מחשוב, לפי טריות התפוח, צבעו, איכותו ועוד.

דיוויד לוי ונדב פלג, מנהל מערך הייצור, מסרו עוד כי במפעל 'אבשלום' השקיעו 20 מיליון שקל והוא משתרע כיום על שטח של כחמישה דונם. המפעלים, שבתחומה של המועצה האזורית בני שמעון וצומת בית קמה, נמצאים בבעלותם של תריסר משקים חקלאיים מרחבי הנגב והוא משווק כ-85 אלף טון תפוחי אדמה ליעדים בישראל ובחו"ל.

- פרסומת -

טיבם ואיכותם של תפוחי האדמה, ניקיונם ודרך אריזתם הפכו אותם ל"אטרקציה של ממש" במזרח אירופה ורוסיה, בעיקר בחודש הקיץ וכן במדינות מערב, אליהם, מטבע הדברים, מערך הייצור 'מוצנע'. צוין כי המפעל החדש והמודרני הנמצא תחת השגחתה של הרבנות האזורית, נערך להגדיל את כושר הייצור של החברה בכ-300 אחוזים ולשפר את רמת איכות המוצר הסופי.