רטיבות בתקרה – מדוע זה קורה ומה עושים?

איטום. צילום: פוטוליה

נזילה שמתרחשת בתוך הקיר היא אחת התקלות עם פוטנציאל הנזק הגדול ביותר שיש. מים הם גורם שעשוי להזיק מאוד כאשר הוא בא במגע עם קירות, תקרות ובעצם כל דבר יבש. כאשר אנו מגלים רטיבות בתקרה יהיה זה במקרים רבים מאוחר מידי, בעיקר כאשר מדובר על נזילה איטית שנשים אליה לב רק לאחר כמה ימים. הנזילה יכולה לנבוע מסיבות רבות ביניהן צינור שנסדק או התפוצץ, דליפה מהגג או מהשכנים בעיות בלחץ מים ועוד.

הדבר הראשון שחשוב לעשות כאשר מגלים רטיבות בתקרה הוא לנתק את זרם המים ליחידה. כך נוכל לפחות לעצור את התפשטות המים ונמנע נזק גדול יותר. מיד לאחר מכן כדאי לפנות לחברה אשר מתמחה באיתור נזילות. נזילה או רטיבות בתקרה ניתנת לאיתור על ידי שימוש בטכנולוגיות מתקדמות. חברות מקצועיות אשר מחזיקות במכשירים אלו ומצוידות גם בידע המתאים יוכלו לטפל בתקלה ולהסיר את האיום.

מה הסיבות לרטיבות

לכל דבר ישנה סיבה. רטיבות בתקרה הינה מאורע נפוץ ביותר והוא לא שייך דווקא לעונת החורף. למעשה רוב הפיצוצים והנזילות בקיר קורות כתוצאה מצינור שהתפוצץ עקב בלאי, עודף לחץ או תאונה. בעת בניית הבית הקבלן לא תמיד עושה שימוש בחומרי גלם נאותים ואת התוצאה אנו נרגיש לאחר זמן לא רב, לעיתים אפילו חודשים ספורים.

- פרסומת -

סיבות נוספות לרטיבות בתקרה יכולות להיות:

  • הצטברות של מי גשם על גג המבנה שקורה בדרך כלל מבעיות ניקוז שונות או איטום לקוי של הגג או המרפסת.
  • לחות שיכולה לנבוע מקרבה למקומות לחים, חוף ים ועוד.

היתרונות בפנייה לאיש מקצוע הם רבים. החל מהידע והניסיון שהוא מביא אתו ועד לציוד מקצועי וייעודי שמספק פתרון מהיר מאוד לעתים ללא צורך בשבירה, הריסת קירות או הרמה של מרצפות. איטום גגות מרוצפים יכול להעשות בכמה דרכים ויש צורך בחברה מקצועית אשר תדע להציע לכם את הפתרון האיכותי ביותר שמתאים לבעיה הספציפית שלכם.

כיצד מאתרים את הנזילה

בעבר כאשר הייתה מתרחשת נזילת מים בתוך קיר או תקרה היה התיקון כרוך בהרס של הקיר או הרמה של מרצפות רבות בבית. כיום ניתן להגיע למוקד הנזילה המדויק על ידי שימוש במצלמה טרמית מתקדמת. מצלמות אלו מסוגלות לאתר כל מקור חום ולהתלבש עליו. בעל המקצוע אשר מפעיל את המצלמה מקבל את כל הנתונים באופן גרפי על גבי צג.

לאחר איתור ותיקון התקלה מונפק דוח תיקון שמכיל את כל מה שהיה דרוש על מנת לטפל בתקלה, דוח זה יכול לשמש אתכם מול גורמים שונים, בעל הבית, בית משפט, עירייה ועוד. בדיקת מצלמה ניתן לבצע גם אם לא נתקלתם ברטיבות בתקרה. ירידה בלחץ המים, קולות משונים שבוקעים מהקיר או התקרה עשויים להעיד על בעיה כל שהיא במערכת הצנרת של הבית ומומלץ לבדוק אותה מבעוד מועד. בכל מקרה הבדיקה היא אינה תחליף לביצוע איטום גג שנדרש לעשות.