רכזי הביטחון בישובים בדרך לשביתה: "ביטחון התושבים תלוי על בלימה"

ההסתדרות הלאומית המייצגת את וועד רכזי הביטחון בישובים שלחה אמש (ב') מכתב התראה על סכסוך עבודה מתוך כוונה להשבית בעוד כשבועיים, כפי שמתיר החוק, את פעילותם של רכזי הביטחון בישובים. על פי המכתב, השביתה מיועדת להתחיל ב-15.9 בעוד שבועיים בדיוק ומגיעה עם פתיחת שנת הלימודים וכן ערב הבחירות ותסכן את הסדר הטוב בהגנת הישובים במיוחד בתקופה רגישה זו.

סכסוך העבודה עליו הכריזו בהסתדרות הלאומית המייצגת את וועד רכזי הביטחון בישובים מגיע בעקבות חוסר היענות משרד הביטחון לקלוט את רכזי הביטחון בישובים כעובדים מן המניין במשרד הביטחון.

וועד הרבש"צים הארצי המייצג את כלל 420 היושבים בהם יש רכזי ביטחון ללא יוצא מן הכלל , החל לפני מספר שבועות במו"מ בין משרד הביטחון להסתדרות הלאומית לשם שיפור תנאי העסקת העובדים. על אף שנערכה בנושא פגישה והגיעו להסכמות בעל פה, המציאות בשטח לא השתנתה כלל וכלל.

במכתב אשר נשלח לעו"ד רבקה ורבנר הממונה הראשית על יחסי העבודה במשרד הכלכלה נכתב כי הסכסוך מגיע בגין מספר סיבות בין השאר בגלל התעלמות מהתארגנות העובדים בשירות ההסתדרות הלאומית, הסירוב לנהל מו"מ לקידום הסתדרת תנאי העסקת העובדים בהסכם קיבוצי, התעלמות מדרישה לחדול משינוי בתנאי העסקתם של העובדים באופן חד צדדי, העדר הסדרה ראויה של זכויות עובדים והתנערות משרד הביטחון מאחריותו על אוכלוסיית הרבש"צים, כך לפי ההסתדרות הלאומית.

יודגש, כי ההסתדרות הלאומית כבר פנתה באמצע חודש יולי למשרד הביטחון כדי שיחל מו"מ להסכם קיבוצי עבור רכזי הביטחון הישובים. כשבוע לאחר מכן, נשלח מכתב המכריז על סכסוך עבודה בין משרד הביטחון לוועד הרבש"צים הארצי בגיבוי ההסתדרות הלאומית. שבוע לאחר מכן, הודיע איתמר גרף סמנכ"ל אגף משאבי אנוש כי הוא מתעלם כליל מהאחריות לקביעת תנאי העסקת הרבש"צים. משכך, הכריזה שוב ההסתדרות הלאומית על סכסוך עבודה, לקראת שביתה כוללת של פעילות רכזי הביטחון בישובים.

- פרסומת -

איתמר שרוני, סמנכ״ל אגף הגיוס בהסתדרות הלאומית מסר כי: "הרבש״צים הם חומת המגן האנושית לישובים בקו עימות ובעוטף. כואב לכולנו לראותם מופקרים שוב ושוב. לצערנו הרב, משרד הביטחון מתגלה כגוף שלא ניתן לסמוך עליו ושלא עומד בסיכומים ובהתחייבויות."

"אין חולק שמשרד הביטחון, הוא אחראי על 420 רכזי הביטחון הצבאיים – על הכשרתם, שכרם ואופי העסקתם," הוסיף שרוני, "אך לאחר שמשרד הביטחון סרב לנהל שיח הוגן ומכבד עם ארגון הרבש״צים וההסתדרות הלאומית, כארגון העובדים היציג שלהם, לא נשאר לנו אלא לצאת למאבק ארגוני קשה וארוך. אנו מקווים כי משרד הביטחון יתעשת במהרה וישב איתנו למשא ומתן להסדרת הסוגיה. נראה כי משרד הביטחון מנסה להתחמק מהעסקתם הישירה של הרבש״צים, חובה עליו לאכוף את זכויותיהם, להעמיד הסכם העסקה ראוי ומכבד ולהבטיח כי לא ינוצלו ולא יושפלו – ע״י אותה המדינה ואותו משרד הביטחון ששולחים אותם לחזית מלחמתית, להגן בגופם ונפשם על אזרחי ישראל״.

וועד הרבש"צים הארצי המיוצג ע"י ההסתדרות הלאומית מסר בתגובה כי: "לאחר ניהול מו"מ בין מרכז המועצות האזוריות בהובלת שי חג'ג' ודוד אלחיאני וההסתדרות הלאומית לבין משרד הביטחון בנושא הרבש"צים, בחרה הנהלת המשרד להתנער מהסיכומים וההבנות שנאמרו בע"פ. משרד הביטחון ממשיך להתנהל בדרך לא ישרה ולא הגונה ופוגע תנאי העסקה שלנו".

"לצערנו, אין מנוס אלא להחריף את מאבקנו הצודק ע"מ לקבל את המגיע לנו. מבחינתנו, הגיעו מים עד נפש. הכרזה על סכסוך העבודה היא צעד ראשון ובהחלט לא אחרון ונעשה בתיאום מלא עם ההסתדרות הלאומית. אנו לא נהסס לפעול ללא לאות כדי לשפר את תנאי העסקתנו. ביטחון התושבים בישובים תלוי על בלימה וכעת הכדור חזר לידיהם של קברניטי משרד הביטחון."