רעננה בראש הערים בארץ עם שיעור התלמידים העולים הגבוה ביותר

ילדים עולים חדשים בבית ספר היסודי אריאל ברעננה. קרדיט צילום דוברות עיריית רעננה.

רעננה פותחת את שנת הלימודים כשהיא עומדת בראש הערים בארץ, עם מספר שיא של תלמידים עולים חדשים הנקלטים במערכת החינוך, ביחס לכלל אוכלוסיית התלמידים. התלמידים העולים מגיעים מלמעלה מכ-20 מדינות, ביניהן ארצות הברית, דרום אפריקה, צרפת, מקסיקו, ברזיל, אוסטרליה, קנדה ועוד.

רעננה היא בין הערים המובילות בארץ בקליטת עולים חדשים, אשר מהווים כ-20% מתושביה, והיא
מפעילה מגוון תכוניות, שירותים ופעילויות בתחומים רבים בכדי לסייע לתלמידים עולים חדשים למשפחותיהם, להיקלט בצורה מוצלחת בכל מעגלי החיים. העיר אף זכתה באות "רשות מעודדת עלייה", מטעם ההסתדרות הציונית העולמית ומרכז השלטון המקומי, כהערכה על פועלה לעידוד עלייה ועשייה ציונית.

רעננה מציעה לתלמידים העולים החדשים מגוון רחב של זרמי חינוך, ומערכת חינוך איכותית עם תשתית משובחת ואיתנה, שפועלת לשילובם המיטבי של העולים במערכת החינוך. בעיר מקודמות תוכניות רבות להשתלבותם של התלמידים העולים בהיבטים שפתיים, לימודיים, חברתיים ורגשיים. רעננה היא העיר היחידה בארץ שמקיימת רצף תמיכה בעולים מגיל הרך ועד לטרום גיוסם לצה"ל.

בגיל הרך מתקיימים חוגי העשרה בעברית לילדי הגן, תוכנית מוכנות לכיתה א' מותאמת לעולים, "עולים יחד לכיתה א' " לליווי בחודשים הראשונים בבית הספר.

ילדים עולים חדשים בבית ספר היסודי אריאל ברעננה. קרדיט צילום דוברות עיריית רעננה.

בבתי הספר היסודיים מתקיימות תוכניות תגבור לימודי, שפתי, טיפול רגשי לאור המעבר התרבותי להורים ולילדים. כמו כן, הושם דגש על השתלבות חברתית, הכרת הארץ ובניית הזהות היהודית–ישראלית של העולה.

- פרסומת -

בבתי הספר העל יסודיים – העיר איגמה משאבים בבתי ספר בהם מספר תלמידים עולים גדול, ביניהם כלולים
בית ספר השרון, זיו, אמ"ית רננים וכפר בתיה. בתיכון אוסטרובסקי לדוגמא, מתקיים מודל ייחודי של כיתות עולים וכן פועלות מגשרות חינוכיות-תרבותיות העומדות לרשות סגל ההוראה, ההורים והתלמידים. מערך מקיף זה מאפשר לתלמידי התיכון לצלוח את מבחני הבגרות ואכן שיעור ההצלחה הוא מן הגבוהים בארץ.

הכנה לצה"ל: העיר משקיעה מאמצים רבים בהכנה לצה"ל מותאמת במיוחד לעולים חדשים.

ראש העיר רעננה, חיים ברוידא: "רעננה היא עיר קולטת עלייה וצוותי החינוך המסורים שלנו נערכו כדי לקלוט באהבה גדולה את כל התלמידים העולים החדשים. רעננה היא יעד מועדף לעולים חדשים בין השאר עקב החינוך האיכותי ותשתית משובחת שהעיר מעניקה לשילובם המיטבי של העולים במערכת החינוך. אנו נלווה את הילדים ונעניק להם את כל הסיוע, הן בפן הלימודי והן בפן הרגשי והחברתי, על מנת שיוכלו להיקלט בישראל וברעננה בצורה הטובה ביותר".