שבועות לפני חתונתו: תושב השומרון נצור בבית הוריו בצו אלוף

אריאל דהרי, צעיר תושב השומרון קיבל הבוקר (ב') צו מעצר יישובי החתום ע"י אלוף פיקוד העורף ובו נאסר עליו לצאת מהישוב בו מתגוררים הוריו. דהרי צפוי להתחתן בעוד שלושה שבועות. עו"ד עדי קידר: "הרדיפה של גורמי שב"כ אחרי נערי הגבעות היא בלתי נסבלת ומונעת משיקולים זרים"

חיילי צה"ל. אילוסטרציה. (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה). צילום: דובר צה"ל

הבוקר (ב') קיבל אריאל דהרי, תושב השומרון, צו מעצר יישובי החתום ע"י אלוף פיקוד העורף ובו נאסר עליו לצאת מהישוב בו מתגוררים הוריו. הצו ניתן מיד עם סיומו של צו דומה אשר ניתן לדהרי. דהרי צפוי להינשא לבחירת ליבו אמונה בעוד כשלושה שבועות.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו המייצג את דהרי שלח מכתב לאלוף פיקוד העורף, רפי מילוא החתום על הצו וביקש לבטל את הצו לאלתר: "כידוע לך, מרשי שבנדון מצוי בהכנות אחרונות לקראת חתונתו המתוכננת ליום 26 לינואר בירושלים. אמש בחצות פקע צו ההגבלה שהוצא כנגד מרשי ובזה ייחלנו שתמה ההתנכלות הממושכת במרשי ובבני משפחתו, ייחלנו שכעת יוכל לשים פניו אל העתיד ולבנות את ביתו עם בחירת ליבו ברוגע ושלווה. למרות רצונו של מרשי להשאיר את המשקעים מאחוריו , בחרת לחדש את ההתעמרות כנגד מרשי ובתקופה המרגשת והחגיגית בחייו להשית עליו הגבלות חריפות, ללא משפט וללא ראיות, אשר עלולות דה-פקטו לחבל בבניית הבית המשותף לו ולזוגתו הגב׳ אמונה יהודית גרון. התנהלות זו מהווה המשך ישיר למדיניות הדרקונית כנגד הנדון בשנים האחרונות אשר אחד משיאיה התרחש אך לאחרונה כאשר נדרש לשנות את סדרי מסיבת האירוסים של הנדון עצמו , ולדחותה בשל אטימות המערכת מלאפשר לקיימה כתקנה בבית משפחת גרון בירושלים והסאגה המצערת הנלווית לכך אשר בוודאי מוכרת לך היטב", כתב עו"ד קידר.

עו"ד קידר מציין במכתבו את הרדיפה וההתעמרות אותה חווה דהרי: "נטען בפראפרזה העמומה שבצו כי הנדון ״ממשיך להוות איום מהותי לביטחון המדינה״. יובהר כי מרשי מכחיש את הנטען בדבר מעורבותו בפעילות אלימה כלשהי וברי כי אין כל מידע עדכני בדבר מעורבותו בפעילות כאמור שהרי בתקופה האחרונה מצוי מרשי תחת הגבלות מנהליות חמורות ואינו יוצא את שערי נוף איילון ללא היתר פרטני מצדך הניתן לו במשורה ובצמצום רב . הח״מ מודע היטב למעקבים האדוקים אשר מבוצעים בידי רשויות האכיפה אחר מרשי וחבריו הנמנים על מה שמכונה ״נוער הגבעות״ וברור לכל כי אם הייתה ראיה כלשהי למעורבותו בפעילות אלימה או לחילופין להפרת התנאים המגבילים המנהליים הרי שהיה נפתח הליך פלילי כנגדו", ציין קידר.

במכתבו מסביר קידר כי בשל חתונתו המתקרבת של דהרי המשך שהייתו רק בתחומי הישוב בו מתגוררים הוריו אינה אפשרית בשל הצורך במעבר למגורים עם כלתו ווהכנות לחתונה: "בנוגע להשמתו של הנדון במעצר יישוב בנוף איילון הרי שהדברים לא יכולים בשום אופן להיוותר על כנם. הנדון וזוגתו לא יוכלו בשום אופן לגור בבית אמו של הנדון, וחלופת מגורים ביישוב זה אינה בנמצא בשל העדר דירות פנויות להשכרה, לבטח לא בפרק הזמן הדחוק עד לחתונה. לפני שבועות אחדים סכמו הזוג הצעיר עם בעל נכס ביישוב יד בנימין, על שכירת יחידת דיור לתקופת נישואיהם הראשונית. כל חפציו של מרשי כבר ארוזים לקראת המעבר לדירה החדשה – תמונות הקרטונים ארוזים בסלון משפחת דהרי בנוף אילון מצ״ב. הנדרש הוא להתיר לכל הפחות את מגורי הזוג הצעיר ביד בנימין. מרשי נתון כאמור בהכנות האחרונות לחתונתו. השמתו בתנאי מעצר יישוב מונעת ממנו ליישם את המשימות הפשוטות והמתבקשות ביותר הנתונות בימים אלה לפתחו: רישום נישואים ברבנות, רכישה של רהיטים ומוצרי חשמל, סידור הדירה החדשה, טעימות באולם החתונה ועוד ועוד. כל זאת עוד בטרם הזכרנו את החתונה עצמה ואת יום החתונה, ימי ה׳שבע ברכות׳ אשר בהן בכל יום מתקיימת מסיבה אצל קרובים ומכרים אחרים. אין שום יכולת לקיים את כל הנ״ל תחת ההגבלות האמורות! כמו״כ יובהר כי הודעה מראש על כל תנועה ופעולה והגשת בקשה פרטנית על כל יציאה מנוף אילון היא בגדר בלתי אפשרית וכמוה כהותרת האיסור על כנו על כל המשתמע מכך. נדרש לאפשר את יציאתו של מרשי לכל האמור – ההכנות ההכרחיות לחתונה, ימי החתונה וימי שבע הברכות וכן הגעה חופשית לבית הורי הכלה בירושלים לשבתות כנהוג במשפחות שומרות מסורת", חתם עו"ד קידר.

- פרסומת -

עו"ד קידר מסר: "הרדיפה של גורמי שב"כ אחרי נערי הגבעות היא בלתי נסבלת ומונעת משיקולים זרים ביניהם חוסר ההצדקה והאיזון שבפעילות החטיבה היהודית כמו גם ימר ש"י . במקרה זה במקום לגלות אנושיות והתחשבות במי שמבקש להקים בית, ממשיכים בהתנהלות שערורייתית. אנו נעתור כנגד ההחלטה".