כיצד לבחור ספריית קודש? הכול עניין של אמונה

קרדיט pixabay
ספריית קודש מהווה פריט מרכזי לכל כמי שמעוניין להחזיק בביתו ספרי קודש, על אחת כמה וכמה עבור משפחה מאמינה, המייחסת גם חשיבות רוחנית להימצאותם בקרבת מקום. ישנו מגוון רחב של ספריות קודש בגדלים ואיכויות שונות. לפני ביצוע הרכישה עצמה, יש להתייחס למרכיבים עיצוביים ותקציביים, ומומלץ לבחון את הרהיט מקרוב ולא להסתפק בתמונות באינטרנט

הכרח אמוני

כל מי שמגדירים עצמם כמאמינים בבורא עולם ומייחסים חשיבות לספרות קודש לצורכי העשרה רוחנית, רוצים בביתם ספריות קודש שתאפשר להם ללמוד ולקרוא בכל עת. עבור מאמינים, לספריות קודש יש גם משמעות רוחנית והן מהוות ביטוי לאמונה ולנוכחות ה' בחייהם.

שאלה של מיקום

אחת הקושיות בנוגע לספריית הקודש היא מיקומה במרחב הביתי. האם לפנות לה מקום בסלון, כדי שתהיה זמינה לכולם, גם לאורחים מוזמנים? או אולי למצוא לה משכן פרטי יותר כמו חדר העבודה, אם יש כזה, או חדר השינה, אם יש מספיק מקום. החלטה זאת תלויה, בין השאר, בגודלה של ספריית קודש. האם היא תכלול 2 דלתות או 3 דלתות? או אפילו יותר. ישנם בתים בהם ישנו חדר שנועד להצבת ארונות קודש ובו תושבי הבית יתפללו ולימדו.

- פרסומת -

ארונות קודש

לאור חשיבותם הרוחנית של ארונות קודש יש להם גם תפקיד עיצובי חשוב בכל בית, גם עבור משפחות שאינן מקפידות על עיצוב הדירה. החשיבות נובעת מהעובדה שארונות קודש הן המוקד הרוחני של הבית. הן מעידות על ההוויה הדתית, על האמונה באל ועל החשיבות שמייחסים לכתיבי קודש. הצבת ארונות קודש בסלון היא בגדר הצהרה לכל אורח ומאפשרת גישה לכל המשפחה. במקרים רבים, אם ספריית קודש מוצבת בסלון, יש שיעדיפו שהיא תהיה מהודרת יותר. לפעמים ההחלטה להציבה בסלון נובעת מגודל ארונות הקודש. למשל ספריית קודש עם 3 דלתות.

קרדיט pixabay

איך בוחרים ספריות קודש

לאור חשיבותה של ספריית קודש יש להשקיע מחשבה לפני רכישתה. תחילה יש להתייחס לגודלה. החלטה זאת קשורה לכמות הספרים שהיא תכלול וכמה מקום פנוי יש עבורה. בעלי דירה קטנה יעדיפו, לרוב, ספריית קודש קטנה וקומפקטית עם 2 דלתות. 

לבעלי דירות גדולות יותר יש את האפשרות לרכוש ספריית קודש עם 3 דלתות או יותר. סוגיה נוספת היא בעלת אופי עיצובי. האם ספריית הקודש תשתלב עם שאר הריהוט בבית או יש רצון להבליט אותה ולהפריד אותה? עוד שאלה היא האם רוצים ספריית קודש מהודרת או צנועה יותר? בכל מקרה, תמיד עדיף לבחון את ארון הקודש בעיניים ולא להסתמך על תמונות. 

ביג סליפר חנות רהיטים בראשון לציון

במהלך חיפוש אחר ארונות קודש עדיף למצוא חנות שתציע מבחר רחב של אפשרויות בגדלים ועיצובים שונים, מהן ניתן יהיה לבחור את הארון המועדף. ביג סליפר חנות רהיטים בראשון לציון, מאפשרת למעוניינים לבחון סוגים שונים של ספריות קודש מובחרות במגוון עיצובים וגדלים. מבחר ספריות קודש עם 2 דלתות ו-3 דלתות מאפשרות לבחור את המתאימה ביותר. ואם רוצים לרכוש יותר מספריית קודש אחת, תמיד אפשר לשלב ולבחור את ספריות המועדפות.

כמה תעלה ספריית קודש?

מחיר ספריות קודש נקבע בהתאם לגודלן ולאיכותן. ספריות קודש מעוצבות ומעוטרות עם 3 דלתות יעלה יותר מספריית קודש קטנה ופשוטה יותר. לסוג ואיכות העץ יש גם השפעה על המחיר. לכן, למרות חשיבותם של ספריות קודש, יש לזכות שזהו רהיט ולכן יש לקבוע תקציב מראש ולא להשתולל יותר מדי, לאור הצורך להתחשב בכלכלת הבית בכלל ובתקציב הריהוט בפרט.