שחרור החטופים: פרננדו מרמן ולואיס הר חולצו בחיים מרפיח

בשורות נפלאות לפנות בוקר מרפיח כשלפני זמן קצר מעדכן דובר צה״ל תא״ל דניאל הגרי על מבצע מבצע משותף של שב״כ, ימ״מ וצה״ל שאיפשר את שחרורם תחת אש של שני החטופים.

שחרור החטופים
שחרור החטופים פרננדו מרמן ולואיס הר והעברתם במסוק לבי"ח שיבא. צילום: דובר צה"ל

״הלילה ביצענו מבצע חילוץ מוצלח שבו חילצנו את החטופים פרננדו סימון מרמן ואת לואיס הר (משפחת ליימברג-הר) שנחטפו מניר יצחק והוחזקו ע״י חמאס ברפיח. מצבם טוב והם נמצאים כרגע בבדיקות רפואיות בבית החולים שיבא.

לדברי מקורות בכירים בצה"ל, המבצע נוהל מחמ״ל המבצעים המיוחדים של השב״כ ובוצע ע״י לוחמי הימ״מ והיחידה המבצעית של שב״כ.

על פי הפרטים הראשוניים שניתן למסור כעת, על המבצע הזה צה״ל ושב״כ עובדים כבר תקופת זמן ממושכת, אך עד הלילה לא היו תנאים עד כה לבצע אותו וכוחות הביטחון המתינו עד שיתממשו התנאים.

במבצע הייתה מורכבות מאוד גדולה בהגעה אל היעד בלב רפיח. כשסביב השעה 1:00 בלילה הכוחות הגיעו ליעד בצורה חשאית וביצעו פעולה מורכבת מאוד שכללה גלישה ממסוקים אל גג הבניין אל הקומה השנייה שבה הוחזקו החטופים. זו הייתה עבודה חשאית עם חיפויים, מעטפת אווירית גדולה, מודיעין אינטימי.

החטופים המשוחררים פרננדו מרמן ולואיס הר. באדיבות מטה המשפחות
- פרסומת -

כשהכוחות הגיעו לשם – התבצעה פריצה חמה לתוך המבנה, בבתים ליד היו חמושים שומרים, בתוך הבית היו 3 מחבלים ששמרו על החטופים.

הכוחות הסתערו לתוך המבנה תוך שימוש בהפעלת מטען, מאחר והדלת הייתה נעולה. הם נכנסו לתוך המבנה, שלפו את שני החטופים המבוגרים (בני 61 ו-70) החוצה מהמבנה. התנהל במקום קרב יריות, הופעלה אש רחבה מאוד מהאוויר, נפתחה אש מהמבנים הסמוכים. חיל האוויר תקף שם בעוצמה – יש מחבלים רבים שחוסלו הלילה בפעולה הזו. בפעולה יש לוחם אחד שנפצע קל, מעבר לכך – אין נפגעים לכוחותינו.

תיעוד רגעי נחיתת המסוק במרכז הרפואי שיבא:

בסיום האירוע, שנמשך כולו מקצה לקצה כשעה בלבד, הכוח ניתק מגע, וכוחות של חטיבה 7 עם שייטת 13 ליוו החוצה את הכוחות על נמ״רים (נגמ״שי מרכבה) והם הגיעו, יחד עם החטופים ששוחררו, למנחת סמוך משם המריאו לבית החולים שיבא בתל השומר – שם הם פוגשים כעת את בני משפחותיהם.

בחפ״ק של המבצע ישבו כתף אל כתף ראש השב״כ, הרמטכ״ל, מפכ״ל המשטרה, מפקד הימ״מ, ראש אמ״ץ, ראש אמ״ן, מפקד חיל האוויר, כולם עבדו בלילה הזה. הגיעו גם שר הביטחון וראש הממשלה לחפ״ק. מפקד פיקוד הדרום פיקד על התקיפות מהאוויר מהפיקוד בבאר שבע, יחד עם מפקד אוגדה 98.

בבית החולים שיבא עכשיו החטופים פוגשים את משפחותיהם. זה היה לילה עם הרבה מאוד מתח אבל תוצאה מאוד מרגשת. יש לנו עוד 134 חטופים ואנחנו זוכרים שנמשיך לעשות כל מה שיכולים כדי להשיב אותם הביתה.