גם המונדיאל הבא ב-2026 ישודר ב"כאן"

כאן, תאגיד השידור הישראלי ישדר גם את מונדיאל 2026 שייערך בארה"ב, קנדה ומקסיקו – בחינם לכול בית בישראל, לאחר שזכה במכרז שערכה FIFA

אולפן המונדיאל של כאן. צילום: תאגיד השידור כאן

כאן, תאגיד השידור הישראלי, יחד עם ה-EBU (ארגון השידור האירופי) זכה במכרז של FIFA, הפדרציה הבין-לאומית לכדורגל, בזכויות שידורי גביע העולם בכדורגל – מונדיאל 2026, שיערך בארה"ב, קנדה ומקסיקו, בחודשים יוני-יולי.

תאגיד השידור הישראלי הוא שיקבל לידיו את הזכויות הבלעדיות לשידורי המונדיאל בישראל, בעברית ובערבית, בכל הפלטפורמות (דיגיטל, טלוויזיה ורדיו ב"מכאן" שידורי הטלוויזיה בערבית, ורדיו מכאן בערבית). ההחלטה של FIFA נעשתה בתום שני סבבי מכרז צמודים, שערכה הפדרציה הבינלאומית לכדורגל, מול גופי תקשורת בולטים נוספים בישראל שביקשו אף הם לרכוש את זכויות השידור.

טל ברמן בשידור המונדיאל בקטאר. צילום: תאגיד השידור כאן

בתאגיד השידור הישראלי החליטו לצאת גם הפעם למכרז המורכב, מתוך כוונה לאפשר לציבור בישראל להנות ממשחקי גביע העולם בכל הפלטפורמות – בחינם ובנוחות מקסימאלית, וזאת לאחר ההצלחה הגדולה בשידורי התאגיד מקטאר 2022, שגרפו כמיליון צופים וצופות בכל משחק במשחקים המרכזיים; במשחק הגמר בטלוויזיה צפו 1.7 מיליון ישראלים וישראליות והוא גרף % 35.5 רייטינג ושיא צפיה שהתקרב ל-45%. גם כל פלטפורמות הדיגיטל של כאן זכו לזינוק של מאות אחוזים בהיקף הצפיות, עם מעל 30 מיליון צפיות בפלטפורמות השונות ו-660 אלף הורדות של אפליקציית הסלולר של כאן, ועוד מאות אלפי הורדות לאפליקציית כאן BOX לטלוויזיות החכמות, שהושקה במהלך המונדיאל.

שידורי המונדיאל הובילו גם לעלייה של 95% בצפייה ב"חדשות הערב" של כאן 11 בתקופת המונדיאל, מגמת עלייה שנמשכה גם לאחר המשחקים.

שידורי המונדיאל של כאן. צילום: תאגיד השידור כאן
- פרסומת -

מונדיאל 2026 יהיה המונדיאל הארוך והגדול ביותר אי-פעם, והרחבת מספר הנבחרות שיכולות להעפיל אליו מאירופה מ-13 ל-16, מגדילה גם את סיכויי נבחרת ישראל להעפיל למפעל.

המונדיאל ייפרש על פני כ-39 ימי תחרות (לעומת 29 בלבד בקטאר) מתוכם 31-32 ימי משחקים (לעומת 23 במונדיאל האחרון).

16 ערים בארה"ב, קנדה ומקסיקו יארחו את 48 הנבחרות (לעומת 32 נבחרות במונדיאל האחרון) ב-104 משחקים (לעומת 64 במונדיאל בקטאר), ושלב נוקאווט נוסף (1/32).