שיא חדש במספר הקומונריות בבני עקיבא

קומונריות בבני עקיבא
קרדיט: בני עקיבא

המהפכה בקומונה שמובילה בני עקיבא בשנים האחרונות הגיע כעת לשיא חדש עם מספר שיא של 323 קומונריות. הקומונריות יחלו את שנת השירות הלאומי בשבת הקרובה. אלו מנהיגות דור העתיד של הציונות הדתית שיחנכו כ-100,000 חניכים וחניכות. הן יפעלו בערים, ביישובים, בשכונות , בפריפריה, יהודה ושומרון ועוד.


הקומונריות נבחרו לאחר תהליך מקצועי ארוך ומקיף, מתוך מאות פניות של שמיניסטיות שביקשו להשתבץ לתפקיד. לאחר מספר שלבי מיון- החל הליך ההתאמה של הקומונריות לסניפים השונים. בסופו של התהליך, נבחרו כאמור 323 קומונריות בתנועה, מתוכן 97 ממשיכות לשנת שניה כקומונריות. הקומונריות התכנסו לסמינריון הכשרה מיוחד בעפרה שהעניק להם כלים מקצועיים, חינוכיים וערכיים לקראת תחילת השנה. הקומונריות מלוות במהלך השנה ע"י צוות מקצועי ורגשי שמעניק להם מעטפת רחבה בפעילות המאתגרת.

השיא במספר הקומונריות מגיע לאחר מהפכה שהובילה התנועה בנושא הקומונה. התכנית כללה מספר שינויים משמעותיים, ביניהם: ליווי אישי של הקומונריות על ידי רכזות ורכזים מקצועיים, הגדלת מספר הרכזות והרכזים המלווים,עיבוי המערך הסוציאלי המלווה, הטבות לבוגרות הקומונה ועוד.

שיא: 323 קומונריות בבני עקיבא
קרדיט: הודיה ברנר-צבאן

סמזכ"לית משאבי אנוש בבני עקיבא נועם הכהן אוריה: "אנו רואים את הביקוש הגובר לתפקיד הקומונה בבני עקיבא. למרות שמדי שנה נפתחים עבור הבנות תפקידים רבים נוספים ומגוונים בשדה השירות הלאומי ובצה"ל- השמיניסטיות הדתיות רואות בקומונה את התפקיד היוקרתי ביותר עברן בתום שנות התיכון. קשה להפריז בחשיבות העצומה של התפקיד עבור החניכים, ובסיפוק האדיר ובחוויה של השמיניסטית שבוחרת בתפקיד הקומונה."