חיבורים – אחדות דתית מסורתית ברעננה שוטפת את השטח ומעוררת סקרנות

השיח הכללי בחברה והקיטוב שהגיע לשיא הובילו את יורם סילברמן פעיל ציבור מוכר ברעננה ליזום חיבורים בין אנשים וקהילות בין רעיונות ודעות לתת מענה אישי לכלל האוכלוסיות ברעננה.

סילברמן, אב לשבעה, יו״ר בית הכנסת ׳משכן מיכאל׳ ויו״ר וועד ההורים של תנועת עזרה ברעננה, מכוון להתעסק בנושאים הבוערים של חינוך ונוער.

"דווקא רעננה שמשקפת את המגוון הישראלי ואת היכולת להכיל דעות שונות יכולה לתת דוגמא ואנו רוצים להביא את הקול המחבר הקול המאחד," אומר סילברמן. "קהילות רבות ברעננה זקוקות לאנשי ציבור שבאים מהשטח ומחוברים לצרכים של משפחות צעירות ויודעים לתת פתרונות בנושאים הבוערים כגון: גני ילדים יוקר מחיה, פתיחת כיתות, הקמת בתי ספר ומענה לצרכי המשפחה."

אל יורם הצטפרו רשימה מייצגת של פעילים חברתיים מקומיים המחוברים לקהילות ויודעים לתת מענה לצרכים השונים.
ביניהם: מטיב בן טוב אמא לשלושה ונציגת מגזר העולים וג׳קי אליהו – פייטן ואיש תרבות שרוצה להביא לקדמת הבמה את היצירה היהודית כמחברת בין המגזרים השונים. ״אני מאמין שמוזיקה צריכה להיות פס הקול של חיינו וחשוב לתת תקציבים לנושא זה״.

נוסף ברשימה ניתן למצוא את דוד רואי, איש הייטק ונציג הקהילות הצעירות: ״באנו לשנות מבפנים״ אומר דוד. ״כמי שפעל בשנים האחרונות בשדה החינוכי ומסגרות לימוד אחר הצהריים אני מבין את הצורך של המשפחות הצעירות לנציגות בעירייה בתקופת הקורונה התחלנו פעילות לזוגות צעירים בשיעורים ובהווי קהילתי וב״ה זכינו להקים מערך משמעותי בנושאים אלו. אנו קוראים לכל הנציגים הפוליטים לחבור אלינו ולייצר חזית חזקה בשביל הקהל שלנו. מאוחדים לרעננה. יצאנו לדרך"

- פרסומת -

יו"ר הרשימה הוא יורם סילברמן – בן 48, נשוי למרגלית, אב ל-7 ילדים, סבא ל-3 מתוקים ומהנדס תוכנה בחברת הייטק בתל אביב. סילברמן הוא יו"ר ועד בית כנסת משכן מיכאל וועד ההורים של תנועת הנוער עזרא רעננה.

בגיל 18 יורם הגיע ארצה, כדי ללמוד שנתיים בישיבת הכותל ולעשות שירות צבאי בחיל השריון, בהתנדבות. לאחר השרות, נסע לשוודיה לשליחות חינוכית קהילתית עבור בני עקיבא והרים פעילות חברי הקהילה בכל הגילאים, דתיים וחילונים כאחד.

בחזרה לארץ סיים תואר ראשון במדעי המחשב וגם בפסיכולוגיה, ותוך כדי העבודה כמפתח תוכנה סיים גם תואר שני במנהל עסקים. לאחר מכן, כל משפחת סילברמן יצאו שוב לארבע שנים לשליחות קהילתית בשוודיה.

מאז החזרה לארץ, לרעננה, יורם עסוק מאד בצרכי ציבור. אם בקהילת משכן מיכאל בתור יו"ר, אם בתנועת הנוער עזרא כיו"ר ועד הורים ועוד פעילויות בעיר. כפי שהוא אומר: "אתה יכול להוציא את השליח מהשליחות – לא את השליחות מהשליח". נראה שיורם איש של חיבורים והוא ינסה לחבר גם את הנציגים האחרים של הציבור בכל נושא.

וכפי שמוסיפיו חבריו לרשימה – "תנו לו הזדמנות להוביל את האיחוד האמיתי שלאחר הבחירות – לא תתחרטו."