מנכל רשות השירות לאומי בסיור במקומות ההתנדבות: "תחושת השליחות שמלווה את המתנדבים מעוררת השראה"

בסיור בתל השומר. קרדיט צילום: רונן חורש

לכבוד פתיחת שנת השירות הלאומי, מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי ראובן פינסקי ערך יומיים של סיור במקומות השירות הלאומי של בני השירות, במהלכם עקב מקרוב אחר פעילות המתנדבות והמתנדבים במשרד רה"מ, בית החולים תל השומר, חוות בר קיימא, כבאות, עמותת נפש בנפש ועוד.

מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי ראובן פינסקי הגיע לראות מקרוב את פעילות בני ובנות השירות הלאומי. ראובן פינסקי: "נוכחנו לראות פסיפס מרגש של החברה הישראלית, תחושת השליחות שמלווה אותם מעוררת השראה".

הסיור נפתח במשרדי רה"מ, המנכ"ל פגש את בנות השירות ובירך אותן על עבודתן החשובה למען ביטחון העם והארץ. בהמשך נערך סיור ממושך בבית החולים תל השומר, שם פגשו ב"משמחים" של תל השומר, בני שירות ממגזר החרדי אשר דואגים להגיע לחולים בשירים וכלי נגינה, לשמח אותם ולהיות אוזן קשבת.

מנכ"ל הרשות נפגש עם מנכ"ל המרכז הרפואי תל השומר פרופ' יצחק קרייס. קרייס ציין כי הם רואים חשיבות עליונה בשילוב בני ובנות שירות במסגרת בית החולים והעיד על חשיבות הקשר המשמעותי שלהם עם המטופלים וחשיבות השמחה שבנות השירות מביאות איתן למקום.

בסיור בתל השומר. קרדיט צילום: רונן חורש
- פרסומת -

במהלך הביקור בבית החולים המנכ"ל נפגש עם בנות השירות ב"רחשי לב", ארגון המסייע לילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם ומלווה אותם לאורך כל הדרך. בנוסף, התקיים מעגל שיח עם בנות השירות המתנדבות בגרעין "צורי" בתוך תל השומר. גרעין שהוקם לפני שלוש שנים מתוך רצון לשמח את המטופלים בביה"ח ולתת להם הרגשה של בית. בנות השירות סיפרו על תפקידן לשמח חולים ולעשות אירועים סביב מעגל השנה, עם הרכב מוזיקלי של בנות הגרעין ששרות ומנגנות לחולים, פעילויות, עגלות קפה, ימי הולדת למטופלים, פינוקים משמחים ועוד המון פעילויות ומאור פנים.

אלישבע מסינג, בת 23 מלוד, רכזת גרעין צרי בתל השומר, היא בעצמה בוגרת שירות לאומי בבית החולים תל השומר, התנדבה בבקרים במחלקת שיקום גריאטריה א' ואחה"צ בגרעין צרי סיפרה בעת הביקור "האמת שמאז שסיימתי שם רק רציתי לחזור. זאת הייתה אחת השנים הטובות בחיי. זו עשייה משמעותית הרגשתי כמה החולים צריכים את זה וזכיתי לסיים שם כל יום עם חיוך גדול. זו זכות בשבילי לחזור לגרעין ואני מקווה שאוכל לתת לבנות השירות את מה שצריך כדי שתהיה להן שנה מדהימה ומשמעותית."

אלישבע שיתפה בסיפורה האישי מתקופת השירות "את דוד בעלי זכיתי להכיר בשיקום הגריאטרי. סבא שלו לצערנו שבר את הרגל ודוד היה מגיע להישאר איתו ולטפל בו. יום אחד הוא הציע לי שננגן ביחד למטופלים ומשם התגלגלנו. אנחנו נשואים כבר שנתיים עם ילדה ולסבא וסבתא של דוד יש שליש גן עדן. עד היום כיף להגיע לשם יחד מדי פעם, להיזכר ולשמח מטופלים. ביום של החתונה שלנו החלטתי לעבור בבית החולים, הגעתי לבושה בשמלת כלה יחד עם החברות לבקר את החולים בבית חולים. חילקנו ממתקים ושאלנו אנשים אם להתפלל עליהם ביום החתונה."

היום השני נפתח בביקור של ראובן פינסקי בחווה החקלאית בבית זית, שם מתנדבים גם בנות ובני שירות בסיכוי שמצאו בחווה מסגרת שהתאימה להם, מקום לצמוח בו, ליצור בו ולהרגיש בו חלק משמעותי. משם הסיור נמשך בחוות סוסים בכפר שמואל, חווה לרכיבה טיפולית שהוקמה על מנת לעזור לילדים ומבוגרים עם צרכים מיוחדים. בנות השירות סיפרו שבחרו את החווה בזכות הפעילות הנפלאה המשלבת טיפול בילדים ובחיות.

אוריה כהן, בת שירות בחוות המרחב הפתוח בכפר שמואל מספרת "אני מאד אוהבת חיות ולכן החלטתי להתנדב בחווה, הטיפול בהן זה ממש תרפיה בשבילי. ומעבר לזה, הרגשת ההכלה והשייכות שיש במקום היא מדהימה. במהלך השנה רואים הרבה תהליכים שקורים, אם זה בקשר עם החיות בחווה או בפרויקטים עם ילדים. השנה לוויתי ילד במהלך השנה בשני פרויקטים ובסוף התהליך הוא הביא לי מכתב תודה ומתנה קטנה. זה כ"כ ריגש אותי לדעת שהוא ישב וחשב מה הוא ייתן, כתב לכל אחד מהצוות מכתב תודה ובעיקר להבין כמה הייתי משמעותית בשבילו וקידמתי אותו, זה באמת שווה הכל."

הסיור נמשך בביקור בתחנת כבאות והצלה בירושלים, המנכ"ל נפגש עם בני השירות המתנדבים כלוחמי אש יחד עם מנהל ומפקד התחנה. במפגש הוצגו הדרכים לייעול ושיפור התפקידים, שילוב תקנים חדשים, כלים חדשים בעבודת בני השירות כבאות ועוד. היומיים המשמעותיים נחתמו בביקור בעמותת 'נפש בנפש' אשר מסייעת לעולים חדשים החל מהשלב ההתחלתי של תהליך העלייה וגם לאחר שהגיעו לארץ.

ראובן פינסקי, מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי סיכם את הסיורים: "נוכחנו לראות פסיפס מרגש של החברה הישראלית, מתנדבים מכל תחומי החוסן החברתי של מדינת ישראל, ביטחון והצלה, בריאות, חברה ורווחה, אשר נותנים את כל כולם למען המדינה והחברה. התרגשנו לשמוע את הסיפורים המרגשים והמדהימים של בני ובנות השירות הלאומי, תחושת השליחות שמלווה אותם מעוררת השראה. אנו מאחלים שנה מוצלחת ומשמעותית ל 18,000 מתנדבות ומתנדבי השירות הלאומי-אזרחי שהחלו השבוע את שנת השירות שלהם".