שלושת המפתחות לחופשה מושלמת עם המשפחה בחו"ל

חופשה משפחתית בחו"ל יכולה להיות חוויה המספקת שפע של רגעים מרגשים ומקרבי לבבות עם בן או בת הזוג, הילדים ולפעמים גם המשפחה המורחבת. בילוי זמן יחד, כל בני המשפחה, בתנאים בהם כולנו נמצאים הרחק מאזור הנוחות שלנו, יכול להיות מאתגר.

אביעד ברטוב 13/02/2020

ישנן משפחות שעבורן יציאה לטיול בחו"ל בן כמה ימים הוא עניין פשוט לתכנון ולביצוע מוצלח, וישנם מי שלמדו לחשוש מחופשות כאלו ולא מבינים איך אפשר ליהנות יחד באופן כה אינטנסיבי בלי להסתבך במריבות מעיקות. לא משנה באיזה קצה של הסקאלה הזו תמקמו את המשפחה שלכם – יש כמה כללים לחופשה משפחתית אשר תגדיל את הסיכוי להנאה וזיכרונות מענגים שתצברו ביחד. לפניכם שלושה מפתחות לתכנון, ארגון ובילוי בפועל של חופשה משפחתית מוצלחת בחו"ל:

#1 – התחשבו בהעדפות של כל בני המשפחה

המפתח הראשון והחשוב ביותר, לדעתנו, בדרך לחופשה מושלמת בהשתתפות כל בני המשפחה הוא – ניהול ותכנון נכון של המסלול והאטרקציות בטיול כך שכולם ירגישו שהעדפותיהם האישיות נלקחות בחשבון. זה לא פשוט לתכנן סדרי יום במהלך שהייה הרחק מן הבית כך שכולם יהיו מרוצים כל הזמן. בדרך כלל להורים ולילדים הבוגרים יותר קל לעשות ויתורים כי אנחנו מבינים את הצורך, וגם יודעים שוויתור שלנו כאן משמעו שבמקרה אחר דווקא ההעדפה שלנו היא שתתווה את הדרך.

- פרסומת -

לילדים הקטנים קשה להבין מדוע הם צריכים לוותר ולהשלים עם ביקור באטרקציה שכלל לא מדברת אליהם במקום להיות עכשיו בבריכה במלון או בים למשל. זה הזמן לדבר עם הקטנים יותר, להכין אותם ולשתף אותם במסלול הטיול, לדבר על מה שאולי יהיה להם קשה יותר (כמו נסיעות ארוכות או ביקורים באטרקציות שפחוות נועדו לגילם, כמו מוזיאונים), ולספר להם על הבילויים ששווה להם לחכות כדי לחוות אותם.

טיפ: אם אתם נוסעים עם ילדים צעירים, הכינו עבורם תעסוקה לרגעים של שעמום או חוסר עניין. אלו יכולות להיות אפליקציות שפועלות גם במצב לא מקוון, וכן הפעלה יצירתית יותר, כמו למשל "חפש את המטמון", משחקים לטיסה ולנסיעות ארוכות, וכדומה.

#2 – היי, אתם לא במרתון!

אחד הדברים שמוסיפים מתח והופכים אותנו נוחים יותר לכעוס אחד על השני במהלך חופשה משפחתית בחו"ל הוא לוח זמנים צפוף מדי. חשוב לזכור שאחת המטרות החשובות של החופשה היא לקחת הפסקה מהשגרה, להתרענן, להירגע ולחזור לחיי היומיום שלנו עם כוחות מחודשים. אם נתעקש להספיק את הכל ונתכנן לו"ז עמוס לעייפה – אנחנו עלולים למצוא את עצמנו רצים מאטרקציה לאטרקציה וגורמים לעומס ומתחים שיפגעו ביכולת של כולם פשוט ליהנות. לכן, מומלץ לבחור איפה לבקר ומה לעשות במהלך חופשה משפחתית בחו"ל באופן שאינו גורם לנו לחוש אי חשק כשאנחנו נדרשים לעזוב את החדר.

השאירו די זמן לשנת לילה טובה ואולי גם לארוחת בוקר נינוחה לפני שאתם מתחילים את היום. קבעו סדרי עדיפויות ודעו על אילו אטרקציות אתם מוכנים לוותר, כאשר נוצר מתח או חוסר זמן. עדיף לוותר על אטרקציה כזו או אחרת ולפרגן לעצמנו – ולבני המשפחה – זמן מנוחה. הקפידו להשאיר כמה שעות, פה ושם, שלא מתוכננת בהן שום פעילות; כך מי שרוצה יכול לנוח, להתבטל או לבחור לבקר שוב בבריכה. מותר גם סתם לצייר, לשחק עם האח או האחות, לנהל שיחת נפש עם אמא או להתכתב בוואטסאפ עם החברים והמשפחה שנשארו בארץ.

#3 – הכינו פתרונות שתוכלו לשלוף מהתיק במצבים מאתגרים

אם תכננתם את החופשה כך שהפעילות במהלכה תהיה פשרה טובה בין ההעדפות של כולם, אם הבנתם שלא כדאי להעמיס יותר מדי – נשאר לכם רק להיערך מראש לבעיות מוכרות שרק עניין של זמן עד שיצוצו גם במהלך החופשה המשפחתית בחו"ל. כך למשל, אם ידוע שאחד הילדים לא מסוגל לשבת בנחת ברכב נוסע למשך למעלה משעה אחת רצוף, אל תבחרו להתעלם מבעיה מוכרת זו בעת שאתם מתכננים את ההתנהלות ביום במהלכו נבלה זמן לא מועט ברכב, בנסיעה ליעד מרוחק.

אם ילדים צעירים (או בני נוער, או סבתא) מאבדים את הסבלנות ונוטים להתרגז בקלות כשהם רעבים – ארזו שקיות אישיות של דגני הבוקר האהובים עליהם או קרקרים מוכנים לשליפה מהתיק בשעות של רעב. עודדו את הילדים לארוז איתם את הדובי האהוב עליהם (אבל רק אחד, במיוחד אם אתם מוגבלים במקום האריזה שלכם), ספר שהם אוהבים לקרוא או משחק קלפים שאפשר לשחק ביחד.

בשורה התחתונה

קשה להצמיד את הערך לחופשה משפחתית מוצלחת, כזו שתשאיר אצלכם טעם של עוד, זיכרונות מאושרים של יחד וכמובן, אלבום תמונות רווי חיוכים. שווה להתארגן בהתאם לרגעים מאתגרים, לארוז קצת יותר ולדעת שתוכלו להעסיק בכל רגע את כל השותפים לטיול שלכם, כדי לחזור לארץ עם טעם של עוד…