סחרחורות – לא חייבים לחיות עם זה – יש טיפול

Pixabay

הסיפור שלי עם סחרחורות החל אי שם לפני חמש שנים. קמתי מהמיטה והחדר התחיל להסתובב. הרגשתי שאני על קרוסלה, ושהקרוסלה על סירה. ההקאות לא איחרו לבוא. באותו יום הלכתי לרופא, הוא פסק שמדובר בוירוס, ושלח אותי לנוח.

אחרי כמה ימים לא פשוטים, הרגשתי טוב יותר, אבל הסחרחורות לא ממש חלפו. ניגשתי שוב לרופא, והוא קבע לי בדיקות דם, ותור לרופא אף אוזן גרון.

הסחרחורות הפכו לחלק בלתי נפרד מהשגרה שלי. בעיקר במעברים בין שכיבה לישיבה, או בתנועות מהירות. המשכתי פיזיותרפיה וסטיבולרית, בה טלטלו אותי וסחררו אותי. כשהתאכזבתי, התחלתי לפנות לרפואה האלטרנטיבית. זה התחיל בדיקור סיני, טיפול הומאופטי, ולבסוף אפילו דימיון מודרך. לסקפטי כמוני זה לא היה פשוט, ולצערי גם זה לא עזר.

התחלתי לקבל את זה, כל הסביבה שלי כבר ידעה שאני סובל מסחרחורות. בתור חובב מושבע של אקסטרים, היה לי לא פשוט ללכת ללונה פארק עם הילדים, ולא לעלות איתם על האנקונדה.

- פרסומת -

באחד הימים קפצה לי מודעה בפייסבוק של מרפאת כאב פרטית. צריך להבין את המצב שהייתי בו – אחרי כל טיפול בסחרחורות שלא הצליח, הייאוש גובר. אני נוסע רחוק ברחבי הארץ, מגיע עם ציפייה, שהפעם זה יצליח, שהסחרחורות יחלפו ואני אוכל לחזור לשגרה שלי. אחרי אינספור אכזבות, הרגשתי אדישות מסוימת. הרגשתי שאין לי מה להפסיד.

בדקתי היכן המרפאה נמצאת, וראיתי שיש להם סניף ממש קרוב לבית שלי, ופריסה ארצית. לא מיהרתי להרים טלפון, משהו בי חשש מטיפולים מסחררים ופולשניים. כשסוף סוף אזרתי אומץ, ענתה לי בחורה עם קול נעים, שאלתי אתה על טיפול בסחרחורות והיא קבעה לי פגישה. היא הייתה נחמדה, ומשהו בי הרגיש שאולי זה יהיה הסוף לקרוסלה הרגשית והפיזית שלי.

סוג הטיפול והדרך אליו מביאים לתוצאות

הגעתי למרפאה המוארת, שם קיבלו אותי בחיוך. התחלתי לספר את הסיפור שלי, מאותו ערב ארור, ועד היום. המטפלת שאלה שאלות טכניות, כמו כמה זמן אורך התקף הסחרחורת, האם הסחרחורת היא סיבובית או יותר רועדת, ובאילו עוד מצבים אני סובל מסחרחורת.

סיפרתי שפחדתי שאני אשאר עם זה לנצח, ושזה לעולם לא יעבור. היה לי ברור שזה לא טיפול פסיכולוגי, אבל משהו באווירה איפשר לי להיפתח.

המטפלת הנהנה בהבנה, והרגשתי שבאמת אכפת לה. אחרי כמה בדיקות בחדרים קרים ורופאים קשוחים, היה לי חסר המבט הזה שמבין אותי. אפילו הנהון קטן יכול להספיק, הרגשתי את היחס החם, ואת האמפתיה במבטה. היא אמרה שבמרפאת הכאב הם מאמינים שהגוף הוא יחידה שלמה, ושיש למצב הנפשי השפעה משמעותית על המצב הפיזי.

היא שאלה שאלות, ובסוף הפגישה הבטיחה שתנסה לעשות הכול כדי להקל על הסחרחורות ולו במעט. שאלתי קצת על שיטת הטיפול, והיא הסבירה שבתור מרפאת כאב פרטית הם משתמשים במגוון שיטות שונות, ועובדים עם מומחים במספר תחומים.

זה היה תהליך, וזה לא קרה בן לילה, אבל אחרי כמה פגישות וטיפולים שונים, הסחרחורת עברה כמעט לחלוטין. הייתי המום, הודיתי לאלוהים על הפרסום המצוין של הפייסבוק שהקפיץ לי את המודעה על טיפול בסחרחורות ועל מרפאת כאב פרטית בזמן הנכון.

כמובן שהדבר הראשון שעשיתי, היה לקחת את הילדים שלי ללונה פארק.