שעות לפני הפינוי: ההבטחה של השרה רגב למתיישבים באביתר

צילום: נחלה

מספר שעות לפני פינוי ההתיישבות אביתר, שרת התחבורה מירי רגב ביקרה במקום יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן וצבי שרבף יו"ר תנועת נחלה. כזכור, הישוב אוכלס מחדש על ידי המשפחות לאחר הפיגוע הקשה בחווארה. השרה רגב קיבלה סקירה על התשתיות הקיימות במקום והמבנים המאפשרים למשפחות לחזור להתגורר במקום באופן מיידי.

"תראו איזה יופי של מקום – הכל מוכן", אמרה רגב למתיישבים והוסיפה: "אפשר להיכנס ופשוט לחיות פה. כמו שחיים בכל מקום במדינת ישראל. באתי לפה כדי לחזק את התושבים, לחזק את מי שנמצא כאן".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן: "אחרי פיגועים כ"כ קשים צריך לרומם את רוח עם ישראל, צריך לתת מענה חזק לא רק צבאי – אלא גם התיישבותי. אנחנו באים לכאן לא כאורחים אלא כבעלי הבית. אנחנו מגיעים לכאן בהצדעה לתנועת נחלה ולמשפחות הגיבורות של אביתר שנכנסות למקום פעם אחר פעם. הממשלה הקודמת הפרה את הסכם אביתר והממשלה הזו התחייבה בקווי היסוד להסדיר את אביתר, ואני קורא מכאן לממשלת ישראל: להסדיר את היישוב היום כישוב מן המניין!"

יו"ר תנועת נחלה, צבי אלימלך שרבף: "אביתר הוא ישוב שעוצר את הרצף הערבי מכיוון מרכז לכיוון הבקעה. הציר הזה הוא ציר חשוב מאוד ואביתר היא נקודה מאוד אסטרטגית.  הגיע הזמן שהממשלה תאשר עוד היום. אנחנו פונים לראש הממשלה נתניהו ולשר גלנט: זה עניין של חצי שעה. אפשר לקחת את הדף, לחתום עליו ולאפשר לנו להשאר כאן. ממש ברגע זה".