"אנחנו מרוסקים ועדיין מתקשים להאמין"

גבריאל גנלס, אחיו של אילן הי"ד שנרצח בפיגוע הירי בכביש 90 סמוך לצומת אלמוג שבבקעה, אומר כי המשפחה מתקשה לעכל את הבשורה הקשה.

"אנחנו מרוסקים ועדיין מתקשים להאמין. המשפחה כולה עושה את דרכה כעת מארצות הברית ונתאחד עם המשפחה שנמצאת כאן בארץ",אמר האח בראיון לכאן רשת ב'.

גבי בלוק, חברה קרובה של אילן, סיפרה: "הוא בן אדם כל כך טוב. רק חשב על אנשים אחרים ולא על עצמו, אדם מאוד ציוני ורצה לתרום למדינה. אילן רצה לחזור לגור בישראל בעתיד אחרי שיסיים את ההתנדבות שלו".

 

- פרסומת -

גנלס, אזרח אמריקני בן 27, במקור מווסט הרטפורד שבקונטיקט, הגיע לישראל אחרי לימודיו ושירת בצה"ל במשך שנתיים. אחר כך שב לארצות הברית ובשנה שעברה סיים את לימודיו באוניברסיטת קולומביה. הלווייתו תיערך מחר בישראל.

מתחקור ראשוני בשטח עולה כי המחבלים פתחו בירי לעבר רכב ישראלי בכביש 90 סמוך לצומת מול נבו. גנלס נפצע אנושות כתוצאה מהירי ומאוחר יותר נפטר מפצעיו בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים.

על פי התחקיר, המחבלים המשיכו בנסיעה לצומת בית הערבה וירו לעבר רכב ישראלי נוסף. לא היו נפגעים כתוצאה מירי זה. המחבלים המשיכו בנסיעה וירו פעם נוספת, ללא נפגעים.

בהמשך, בעת שהמחבלים שרפו את רכבם, הגיע למקום כוח משטרתי שפתח באש לעברם. המחבלים השיבו באש ונמלטו מהמקום. כוחות צה"ל ומשטרה הציבו מחסומים ועמדות בידוק. הכוחות מבצעים סריקות נרחבות באזור.

בתוך כך, המצוד אחר המחבלים שביצעו את הפיגועים סמוך לחווארה שלשום ובצפון ים המלח אתמול ואת הירי לעבר רכב ישראלי סמוך למגדלים, נמשך גם הבוקר (שלישי).

כוחות צה"ל, משטרה ושב"כ פועלים במאמץ מבצעי מודיעיני במסגרת המרדף וכן לנוכח ההתרעות הרבות לביצוע פיגועים נוספים והניסיון לסכלם.

בנוסף במערכת הביטחון נמצאים בכוננות גבוהה עקב חשש מהסלמה נוספת לאחר ש-14 יהודים נרצחו בפיגועי טרור בחודש אחד.