תוספת של כלב בבית

צילום: PIXABY

כלב

משנה לשנה אפשר לראות שלמשפחות רבות מצטרף גם כלב וזאת לאור הרצון של ההורים או של הילדים לכך שהם יגדלו בעל חיים. הכלב הוא ידידו הטוב ביותר של האדם ולכן הימצאותו בבית יוצרת מרקם נהדר של חיים בצוותא. בשלב הראשון בני המשפחה מבצעים סיעור מוחות כדי להגיע להחלטה אם לצרף אליהם גור, כלב בינוני או כלב גדול. ההחלטה מתקבלת על פי ההעדפות של כולם ובהתאם למרחב המחייה הביתי, אם המשפחה גרה בבית קטן, או לחלופין בבית פרטי שיש סביבו חצר גדולה שמתאימה מאד כמרחב עבור כל כלב.

השלב הבא הוא קנייה של כלב או לחלופין אימוץ שלו באחת העמותות העוסקות בכך ברחבי הארץ. אחת הסיבות העיקריות לכך שמשפחות מעדיפות לפנות לנישה של אימוץ היא כיוון שבמקרים רבים מדובר בכלבים שעברו מסע של התעללות בבעלי חיים והרצון האמיתי של בני המשפחה היא להעניק לכלב זה את מירב תשומת הלב, לפנק ולהעניק לו חיים נפלאים. קליטה של כלב בבית דורשת היערכות בהתאם לגילו של הכלב ולגילאים של הילדים בבית.

ציוד לכלב הביתי

יש מקרים שבהם קונים כלוב ביתי שימוקם באחת מפינות הבית וכך הכלב יישאר בתוכו בשעות מסוימות, יהיו בו כלים לאוכל ולשתייה וגם פינה חמודה שהוא יוכל לישון בה כשהוא מכורבל וגם צעצועים להנאתו. בבתים אחרים אין צורך בכלוב ולכן רק מחליטים היכן למקם את הסלסלה שלו שיש בה משטח נעים וגם שמיכה, וכך לא יהיה לו קר בלילות הקרים. מעבר לכך כלבים בגילאים שונים מקבלים גם שיעורי אילוף בבית, בגינה סמוכה, בפארק, או בחוות אילוף. קיימת חשיבות ללמד אותו נושאים בסיסיים על אופי ההתנהלות בבית ומחוצה לו, כמו המיקום לעשיית הצרכים, התנהגות עם אורחים המגיעים הביתה ועוד.

ביקורים אצל הווטרינר

גידול של כלב בבית זו אחריות גדולה. כבר בימים הראשונים מגיעים אתו לווטרינר כדי שהוא יבדוק באופן מעמיק את מצבו הבריאותי. מעבר לכך הוא יכין לכלב זו תוכנית חיסונים על פי הכללים הנהוגים בישראל. המטרה היא להגן עליו עד כמה שניתן כדי שהוא לא יחלה במחלות שונות שהן מסוכנות עבורו. הווטרינר ימליץ גם לבעלי הכלב על התזונה הנכונה עבורו בהתאם לגזע שלו ולגילו.

- פרסומת -

בהתאם לכך ירכשו עבורו מזון יבש שיש בו את הרכיבים הנחוצים שלו, מזון רטוב וגם חטיפים שהוא ייהנה לאכול מעת לעת.

טיולים עם הכלב המשפחתי

עם הזמן כל כלב הופך להיות חלק אינטגרלי של הבית. לכן אפשר לצאת אתו לטיולים בכל מקום בארץ, לחוף הים, לנחלים, לחוף הים ולכל מקום אחר. גם הכלב נהנה מהשינוי הסביבתי כאשר הוא מגיע למקום זה או אחר ונהנה מהמראות וגם מהשמש המלטפת. אי אפשר לתאר את השמחה הגדולה של הכלב כאשר הוא מסתובב עם בני המשפחה ועם החברים במקומות השונים ברחבי הארץ.