תחרות הכליזמר המצטיין

המקום הראשון- גולן (צילום: באדיבות אליעזר שפר)

אליעזר שפר שימש כשופט בתחרות הכלייזמרים של תל אביב והתרגש לצפות בהופעות של נגני הנשמה היהודית בטבורה של העיר הלבנה.

אליעזר שפר 28/06/2012

הר' שמואל גפן, המוכר היטב לרבים כבעל חסדים טובים ומשרת בנאמנות את תושבי העיר תל-אביב כולם, יזם אשתקד את תחרות הכליזמר המצטיין ואירגן גם השנה את האירוע התרבותי הנדיר בתיאטרון גשר שברחוב ירושלים ביפו, תחת הכותרת הראשון בניגון בהנחייתו המעולה של שאול מייזליש ובניהולו המוסיקלי של חנן בר סלע, כאשר שמואל דגניה מפקח ומנהל את האירוע, שהיה בו שילוב של כליזמרים עם הופעה בידורית מעולה של השחקן מוטי גלעדי.

כחבר בצוות השופטים, אני מעיד שהתלבטנו מאוד לגבי הראויים לפרס הראשון, השני והשלישי, ולאחר שקלול תוצאות ההצבעה של כל המשתתפים יחדיו עם הזוכים עפ"י הניקוד של השופטים נבחרו:

מקום ראשון:

- פרסומת -

קרן גולן – שם היצירה: קונצמן כליזמר

קרן גולן – חליל צד, כלי הקשה – אבירם גזית, גיטרה – עתני אורון, קונטרבס – שי אורן. "היצירה נכתבה במיוחד לכתוב התחרות ומוקדשת למורי לחלילן רפאל רומן קונצמן ז"ל ממנו קיבלתי רבות כחלילנית בפרט וכמוסיקאית בכלל".

הערה אישית: רומן קונצמן ז"ל – נגן חליל צד מהשורה הראשונה, התחבב עלינו מאוד בכנסי הכליזמרים בניצוח של מוסא ברלין באלקנה.

מקום שני:

הכליזמרים הירושלמים – שם היצירה – "המנון הכליזמרים" . הכליזמרים הירושלמיים משחזרים ומפיצים את הניגון והריקוד היהודי מהדורות הקודמים ומשלבים גם ריקודים חסידיים ואקרובאטיקה קרקסית.את ההופעה של הכליזמרים הירושלמים פתח אברום לייב בורשטיין, העומד בראש אגודת הכליזמרים הירושלמיים.

הכלייזמרים הירושלמים – מקום שני (צילום: באדיבות אליעזר שפר)

מקום שלישי:

אודיה ברקן – אודיה חליל (אלחוטי), מולה סייביץ (קלידים), פפו לוי (תופים), אריה ברקוביץ (בס). שם היצירה – ניגון "היהודי הנודד" – ניגון המבוסס על מוטיבים מתוך מס' ניגונים של כליזמרים בני זמננו.

ואני בחרתי מעל המקום הראשון את ידידי שמואל גפן, שמצליח להביא ניחוח של כליזמר יהודי לשדרות ירושלים ביפו.