תצפית "המשולש"- תצפית חדשה בגולן על ישראל, סוריה וירדן

תצפית המשולש בגולן
צילום: באדיבות דובר צהל

חטיבת הגולן והחרמון בשיתוף עם מיזם "צבא ההגנה לטבע – מפקדים לוקחים אחריות על סביבתם", חשפו ביום חמישי האחרון נקודת תצפית חדשה המשקיפה על משולש הגבולות עם המדינות סוריה וירדן, ממצודת הירמוך העתיקה ועד למפגש הנחלים עם הירמוך והרוקאד, על מנת להעמיק את השורשים הערכיים של החטיבה גם במרחב הדרומי של רמת הגולן. עבור אנשי החטיבה, התצפית, שנקראת "המשולש", מסמלת בנוסף אבן דרך בפיקודו של מפקד החטיבה אל״ם אחסאן דקסה שעתיד לסיים את תפקידו בעוד שבוע ושתל עיץ זית במקום.

גיא סלעי, מנהל מיזם "צבא ההנגה לטבע", מספר: "אנחנו מקווים שנקודה זו תסייע בחיבור הצבא, האזרחים והנוף, לטובת כולנו. פרויקט זה מהווה קומה נוספת ביישום התוכנית הרב שנתית של המיזם בצה"ל, שכבר מהוו פלטפורמה לביצוע פעולות ממוקדות ובעלות פוטנציאל למידה מערכתי, לשמירת טבע והעתיקות, כחלק מהמאמץ הלאומי במיתון  ובהתאמה לשינוי האקלים שאנו חווים".

תצפית חדשה בגולן
צילום: באדיבות דובר צהל

 

אל התצפית ניתן להגיע בתיאום עם חמ״ל ההגמ״ר של החטיבה בטלפון שמספרו: 04-6977293. לאחר האישור, נוסעים על כביש המערכת ממול הכניסה למושב אליעד, לכיוון מזרח עד הגדר. לאחר מכן, פונים ימינה וממשיכים בצמוד לגדר הגבול עד שרואים אנטנה, ושילוט לתצפית המשולש. בתצפית פינות ישיבה בצל השיזפים, עם שילוט תצפית והסבר על הטבע, הנוף, ומורשת ההיסטוריה בגולן. ניתן להגיע בכל יום.