בשורה להורים: נפתחה האפשרות להגיש בקשה לסבסוד משפחתונים ומעונות

מעונות יום
קרדיט: Pexels

בימים הקרובים צפויים להתפרסם התעריפים המלאים של מעונות היום המפוקחים עם סמל. התעריפים יכללו את תוספת הסבסוד עליה הכריזו ראש הממשלה, שר האוצר בצלאל סמוטריץ ושר החינוך יואב קיש, בתוספת הצמדות מדדים.


משרד העבודה פתח השבוע (שלישי) את האפשרות להגיש בקשה לסבסוד בשכר הלימוד במעונות יום ומשפחתונים עבור תינוקות ופעוטות לשנת הלימודים תשפ"ד.
את הבקשה ניתן להגיש באופן מקוון דרך אתר האינטרנט של משרד העבודה. הסבסוד להורים ניתן במטרה לשלב אוכלוסיות שונות בשוק העבודה ולהקל על תעסוקת ההורים.

בשנה החולפת, משרד העבודה יזם פרויקט מידע עם רשות התקשוב וביטוח לאומי, על מנת להפחית משמעותית את הבירוקרטיה, לקצר את זמני הטיפול בבקשות ולשפר את הקשר עם ההורים, זאת באמצעות העברת מידע מביטוח לאומי למשרד העבודה, השירות ינתן להורים המעוניינים בכך.
במסגרת השירות החדש, ניתן להזין את מספר תעודת הזהות של ההורה במערכת ולאשר העברת מידע בדבר הכנסות וקצבאות מביטוח לאומי, זאת בכדי לחסוך טפסים וזמן ולהקל על בקשת המשפחה.

בנוסף, השנה, במקום בדיקת שעות עבודה כפי שנעשה בשנים קודמות, ייבדק היקף השכר בלבד. רף השכר לזכאות עומד על 3,159 ש"ח לכל הורה עובד, כמו כן בוטלו קנסות הדרגה למי שעובד פחות מ 36 שעות שבועיות.

- פרסומת -

דרגת הסבסוד מבוססת על השכר המחושב לנפש, ומושפעת גם מגורמים אחרים כגון מספר הנפשות, קצבאות ומספר הילדים הרשומים במעון או משפחתון. כאשר יש קיום של מספר תנאים במקביל, דרגת ההשתתפות תחשב על פי התנאי המיטיב עם ההורים.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב: התכנית לשיפור החינוך בגילאי לידה עד 3 יוצאת לדרך. מעונות היום הן חלק משמעותי בהתפתחותם של ילדי ישראל וממשלת ישראל משקיעה בכך רבות. הקפדנו על כך שהעליה בשכר המטפלות לא תוטל על ההורים וסבסדנו את העליה במחיר עליה המליצה ועדת המחירים. הודות לפעילותו של שר העבודה יואב בן צור, התהליך הופך לפשוט ונגיש באמצעים דיגיטליים. אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר החינוך יואב קיש על שיתוף הפעולה למען דור העתיד של ישראל.

שר העבודה יואב בן צור הוסיף: השנה, פעלנו להקל על ההורים באמצעות קבלת הנתונים מביטוח לאומי כדי להפחית את הבירוקרטיה, ולשפר את השירות להורים. אנו ממשיכים לעבוד בכדי לתת מענה איכותי לצרכים העולים מהשטח בכדי לעודד אוכלוסיות מגוונות להשתלב בשוק התעסוקה.

בכל שאלה ובקשה לעזרה בהגשת הבקשה ניתן לפנות לאגף לעידוד תעסוקת הורים במשרד העבודה באמצעות צ'ט באתר או במענה קולי ממוחשב בטלפון 1222-2969 או *2969