"תקוות עולם": קמפיין לגיוס עשרות זוגות תפילין לנערי בר מצווה וחיילים בודדים

עמותת תקוות עולם, בנשיאות חבר הכנסת לשעבר הרב אלי בן דהן, עוסקת בהפצת חסד ובסיוע לנזקקים ולחיילים בודדים, אך מעל הכל לקחו על עצמם ראשי העמותה לדאוג לכל נער שמגיע לגיל מצוות ויד הוריו אינה משגת - לרכוש זוג תפילין מהודר כמנהג אבותיו ולקיים את אחת המצות הסמליות והחשובות ביותר. בימים אלו יוצאת העמותה בקמפיין גיוס מיוחד.

למצולם אין קשר לנאמר בכתבה. צילום: פיקסביי

לתרומות: עמותת תקוות עולם – קמפיין גיוס תפילין

עמותת תקוות עולם היא אחת מעמותות החסד המיוחדות שפגשנו. אם תשאלו את שמוליק מאירוביץ וראובן גור אריה, ראשי העמותה, במה עוסקת פעילות העמותה העניפה בחמש השנים האחרונות הם יגידו במילה אחת – "חסד".

לתרומות: עמותת תקוות עולם – קמפיין גיוס תפילין

"יש עמותות שממקדות את העשייה רק לחולים, אחרות לקשישים וארגונים אחרים בכלל פונים לנזקקים או להפקת אירועים, אבל אנחנו מאמינים שכפי שנאמר במדרש 'לעולם ישלש אדם שנותיו' – כך גם בעשיית חסד וצדקה, יש 'לפזר ולחלק את כוחנו' ולהיות אוזן קשבת לכל צרה ומצוקה שעולה מהציבור" מסבירים מאירוביץ וגור אריה, אנשי עסקים פרטיים, שיחדיו מנהלים בהתנדבות מלאה את העמותה שהקימו.

- פרסומת -

ואכן, בשנים האחרונות עסקה העמותה, בחלוקת סלי מזון לנזקקים, גיוס תרומות למשפחות במצוקה, חלוקת ערכות פנאי ובידור למשפחות חולי קורונה ומבודדים – ואפילו נתנו יד להכנסת כלה וחתן, חייל בודד פצוע צה"ל, תחת החופה.

"אבל מעל הכל, אולי הפעילות שהכי מייחדת אותנו היא חלוקת 'ערכות בר מצווה' לילדים מרקע חברתי מוחלש," מוסיף מאירוביץ. "מה שהתחיל כגיוס של זוג תפילין אחד לחייל בודד שפנה אלינו וביקש סיוע לפני חמש שנים, הפך מאז למבול של פניות. למעשה, אנחנו מקבלים כל שנה עשרות רבות של פניות, לפחות אחת בשבוע בממוצע, מארגונים, עמותות, בתי ספר ואנשים פרטיים שהיום יודעים ש"תקוות עולם" היא כתובת לקבלת תפילין מהודרים – ללא עלות".

"ברוך ה', בסביבה שבה גדלתי, רכישת תפילין לילד המגיע לגיל מצוות היא דבר פשוט ומובן מאליו. אבל יש רבים מאוד בישראל, במיוחד ילדים להורים מרקע חברתי של מצוקה, שכשהבר מצווה מגיע אין ידם משגת לרכישת זוג תפילין בעלות שמגיע לאלפי שקלים. חלקם נאלצים לוותר על הקנייה או שהם מבטיחים לעצמם שהם רק דוחים את העניין מעט, אך לצערנו, בד"כ מי שלא מתחיל להניח תפילין בגיל 13 – לא מתחיל פתאום בגיל מאוחר יותר. הוא כבר התרגל שזו 'לא חובה'", מסביר מאירוביץ בצער.

צילום: unsplash

בשנה האחרונה חילקה העמותה למעלה מ-70 זוגות תפילין. והביקוש, ב"ה, עולה משנה לשנה. בימים אלו, יצאה העמותה בגיוס כספים גדול על מנת לאפשר את המשך הפעילות ושלא להגיע ח"ו למצב בו הם נאלצים לדחות את הפונים הרבים ולאכזב את ההורים ואת ילדיהם. במסגרת המבצע הם פונים למשפחות מבוססות שילדיהן או נכדיהן חוגגים בר מצווה ומציעים להם לתרום, כמעשה חסד חינוכי, זוג תפילין נוסף (או שווה כסף; א"ט) אותו יתרמו לעמותה.

בנוסף, מבקשים ראשי העמותה מהציבור הרחב להתגייס כל אחד כפי יכולתו לטובת המבצע. "תרומת זוג תפילין נוסף מתנת ילד הבר מצווה שלכם היא מעשה שיש בו אקט חינוכי ויהודי מהמעלה הראשונה, אומר מאירוביץ, אך גם מי שלא יכול להשיא תרומה שכזו, יוכל לתת חלק ויחד עם שותפים נוספים יידע שבזכותו יש ילד צעיר, בדימונה, מעלות, לוד או איתמר שהבוקר נכנס לבית הכנסת והניח תפילין – בזכותו".

>> לפניות ולתרומות לעמותת "תקוות עולם" לחצו כאן <<