בית דין אסר להשכיר דירה לאברך סרבן גט

(צילום: באדיבות דוברות בתי המשפט)

בית הדין הרבני האזורי בירושלים הורה לאדם שלא להשכיר דירה לגבר המעגן את אשתו למרות בקשתה להתגרש

הדיינים קבעו כי בעל הבית ובעלי בתים אחרים צריכים למנוע מהסרבן לדור בנכסיהם, ובכך להותירו ללא קורת גג, כאמצעי לחץ למתן גט. ככל הידוע מדובר בפעם הראשונה שבה בית דין רבני נוקט בסנקציה כזו במסגרת תיק גירושין. את הדברים חשף העיתונאי קובי נחשוני בידיעות אחרונות.

בני הזוג נישאו לפני כ־15 שנה ונולדו להם חמישה ילדים, אך הקשר התערער והאישה ביקשה גט. מאז חלפו יותר מארבע שנים שבהן הבעל מתעקש לא לתת את הגט. לדבריו, אשתו מוסתת על ידי צד שלישי שדוחף אותה לפרידה לא מוצדקת. בית הדין לא קיבל את טענותיו ופסק ב־2019 שהוא חייב לגרשה.

האיש עמד בסירובו, ולבקשת העגונה, הדיינים הטילו עליו שורת עיצומים. עורכת הדין והמייצגת את העגונה, הסבירה כי הסנקציות המקובלות, כמו שלילת רישיון נהיגה או הגבלת חשבון בנק, לא מועילות.

בית המשפט העליון. צילום: israeltourism, CC BY 2.0 ויקיפדיה
- פרסומת -

לאחר שסנקציות נוספות שהופעלו לא הועילו ביקשה עו"ד מהדיינין להפעיל באופן חריג סעיף , המורה לבעל הדירה אותה שוכר האיש שלא לחדש את החוזה ביניהם, כחלק מהאיסור לבוא עם סרבן הגט בכל קשר ממוני.

בשבוע שעבר אישר כאמור בית הדין את הבקשה, תוך שהוא נסמך על מקורות הלכתיים ועל סמכותו לעשות זאת כמעוגן בפסיקת בג”ץ מ־2013.