הרב חיים נבון: "אני לא מבין מה רוצה גדעון סער, איזו אכזבה"

שר המשפטים גדעון סער מטרפד בחירת מועמדים שמרנים לבית המשפט העליון ולתפקיד היועמ"ש.

(צילום: באדיבות חיים נבון)

הרב והפובליציסט חיים נבון התייחס היום (שני) בחשבון הפייסבוק שלו לניסיונות של שר המשפטים גדעון סער (תקווה חדשה) לטרפד בחירת שופטים שמרנים לבית המשפט העליון.

"אני לא מבין מה רוצה גדעון סער", כתב הרב נבון. "בסוף השבוע פרסמו יהודה יפרח וגדעון דוקוב כתבה חשובה ב'מקור ראשון', ובה הראו איך סער מטרפד את הניסיונות להכניס שופטים שמרנים לבית המשפט העליון".

בית המשפט העליון. צילום: israeltourism, CC BY 2.0 ויקיפדיה

"ארבעה שופטים עומדים להיבחר, והם יעצבו את פני העליון לעשור הקרוב. אם שוב ייבחרו שופטים אקטיביסטים ופרוגרסיביים מצד אחד, ושופטים 'פרווה' מצד שני, זו תהיה בכייה לדור".

"אתמול התפרסם שנציגי סער בוועדה לאיתור היועץ המשפטי לממשלה – צביקה האוזר ודן מרידור – הצביעו נגד מועמדותו של רז נזרי, ומרידור נימק את התנגדותו בכך שנזרי שמרן", הוסיף. "בעידן סער, שמרנות הפכה למום, שפוסל גם מועמד מוביל כמו נזרי".

- פרסומת -

"גדעון סער קיבל את תיק המשפטים מתוך דרישת האגף הימני בממשלה ש'התיקים האידיאולוגיים' יהיו בידי הימין. מה זה עוזר לנו אם הוא מאמץ את עמדות השמאל? סער אינו טיפש. מה בדיוק הוא רוצה להשיג במהפך הזה? האם הוא חושב שבוחרי מרצ יצביעו לו בבחירות הבאות? איזו אכזבה".

בנט וגדעון סער. צילום: אריאל זנדברג

כפי שפורסם, ועדת האיתור לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה בחרה להמליץ על מינוי אחד משלושת המועמדים – עורכי הדין גלי בהרב מיארה, איתי אופיר והמשנה ליועץ הנוכחי ד"ר רועי שיינדורף. המשנה ליועץ המשפטי עו"ד רז נזרי לא נמצא בין מומלצי הוועדה.

במערכת המשפטית מעריכים כי בהרב מיארה, שנחשבת המועמדת המועדפת על שר המשפטים גדעון סער תוצג כבחירתו בפני הממשלה.