"הכספומאט" של אלון לוי: הזדמנות מודרכת לקרבת הבורא

פרשת תרומה בה מצווה כל יהודי לתרום את חלקו למשכן, מקום הימצאותו של הבורא, ומתוך כך להרגיש חלק היא הזדמנות נהדרת לעסוק במתח המובנה שבין הרצון לקרבת אלוהים בצורה גשמית ונוכחת ובין הימצאותו בצורה מופשטת.

באופן פרדוקסאלי הוא נמצא בכל מקום בעולם אבל גם נוכח בצורה לא מושגת. הדבר הוביל ליצירת עגל מתוך רצון להמשגה אך כמובן שהדבר נאסר משום הדיבר הראשון והשני- לא יהיה לך אלוהים אחרים- גם אם הדבר נועד לצורך עבודת האל. במשכן, לעומת זאת, נמצא ארון הברית והכרובים, והם מסמלים את השראת השכינה.

בספרו החדש והנפלא "הכספומאט" מנסח המחבר אלון לוי בצורה מרשימה את סוגי העבודות זרות שיש שאנו יכולים להיתקל בהם במהלך השגרה ולהפוך אותם מבלי משים לסוג של אלוהות. הדבר מוביל כמובן אל ההיפך הגמור מרצון הבורא.

- פרסומת -

המחבר עומד על מהותם וטיבם של כל אחד מהם, ומכאן גם שמו של הספר הכספומאט שהוא ראשי תיבות של אלו כמו סמים, אלכוהול מין וכו'. וכך, לדעת המחבר ככל שניטיב ליצור קשר הדוק וטוב עם הבורא על ידי לימוד התורה ופרשניה בצורה נכונה, הרי שהדבר יאפשר לנו לא ליפול אל המלכודות האלו של אלוהות אחרת במקום הדבר האמיתי.

שכן, בסוף ישנו טוב והוא מצוי אצל הבורא כדברי הרמח"ל שמבאר בספרו דרך ה' את תכלית הבריאה לשיטתו: "הנה התכלית בבריאה היה להטיב מטובו יתברך לזולתו. והנה תראה, כי הוא לבדו יתברך שמו השלמות האמיתי המשולל מכל החסרונות, ואין שלמות אחר כמוהו כלל. ונמצא שכל שלמות שידומה חוץ משלמותו יתברך, הנה איננו שלמות אמיתי, אלא יקרא שלמות בערך אל עניין חסר ממנו, אך השלמות בהחלט אינו אלא שלמותו יתברך.

 

אין תיאור זמין לתמונה.
כריכת הספר. יח"צ

"ועל כן בהיות חפצו יתברך להטיב לזולתו, לא יספיק לו בהיותו מטיב קצת טוב, אלא בהיותו מטיב תכלית הטוב שאפשר לברואים שיקבלו. ובהיותו הוא לבדו יתברך הטוב האמיתי, לא יסתפק חפצו הטוב אלא בהיותו מהנה לזולתו בטוב ההוא עצמו שהוא בו יתברך מצד עצמו, שהוא הטוב השלם והאמיתי."

אך כדי לדעת להגיע לשם ובעיקר איך לא ללכת שבי אחר פיתויים מסוימים צריך לדעת כיצד לעשות זאת. המחבר אכן מבאר זאת בצורה בהירה ומפורטת וכך כל אחד יכול בצורה נוחה לקרוא את הדברים ולבחון אותם בצורה מושכלת ומובנת מבחינה אובייקטיבית.

לדברי המחבר: "בעולם המודרני בו אנחנו חיים, ניתן לקרוא למשחק הזה "הכספומאט" – ראשי תיבות – הבורא, כסף, סמים, פרסום, וורקהוליק, מין, אוכל, טלוויזיה (מסכים).

"כתגובה לכך, הספר מאפשר לקוראים למצוא ידע, כלים חשובים וזוויות התבוננות מעניינות לגבי האתגרים השונים העומדים בפנינו בדרך. הקריאה בספר, בעזרת ה', תעניק לנו את המפתחות לניצחון במשחק הכספומאט."

המחבר אלון לוי (יליד תשמ"ד 1984) הוא מאמן רוחני לאימון האמונה, מנחה סדנאות, מורה לפנימיות התורה, תלמיד נצחי של הקב"ה, ומלמד באופן פרטי קבוצות או יחידים, המעוניינים להתקרב אל הקב"ה ואל רזיה הפנימיים של תורת ישראל. אלון לוי מעביר מגוון רב של שיעורים ופודקאסטים פתוחים לקהל הרחב, דרך ערוצי הסאונדקלאוד והיוטיוב ומשתדל לעורר כל אדם לאהבתו האינסופית של הקב"ה.

כתובת האתר המיוחד והמומלץ למי שרוצה להעמיק בספר: https://www.alonziggylevi.com/he/94