מדינה ערבית הזהירה את ישראל מח”כ מנסור עבאס

מדינה ערבית הזהירה את ישראל כי מנסור עבאס הוא מסוכן. עמית סגל חושף בטורו השבועי בעיתון ‘ידיעות אחרונות’: שגריר של מדינה ערבית מוכרת נפגש בשבועות האחרונים עם גורמים בכירים בישראל, עבאס, הוא מזהיר אותם, זה האחים המוסלמים, והאחים המוסלמים זה רע.

חידת מנסור עבאס מעסיקה את כולם, ממעצמות זרות ועד מפלגות מקומיות. השאלה היא אם יו”ר רע”מ השתמש בעבר ברטוריקה אנטי־ישראלית בוטה מסיבות פוליטיות וכעת הוא אומר את האמת, או שאמר אז את האמת והיום מפתה את הציבור היהודי ברטוריקה פרו־ישראלית.

מחקר חדש של המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, גוף בעל נטייה שמרנית־ימנית, טוען שהפתאים הם הישראלים שמאמינים בשותפות עם רע”מ. לפי סא”ל במיל’ יהונתן דחוח־הלוי, מחבר המחקר, המסמך שעליו חתמה רע”מ אשתקד איננו הסכם קואליציוני עם בנט ולפיד, אלא הודנה בין המוסלמים ליהודים. שייח’ ראאד בדיר, מנהל המוסד לפסיקת הלכה ולמחקרים איסלאמיים של התנועה האיסלאמית שלה כפופה רע”מ, הציג בסמוך להקמת הממשלה הצעה ליישוב הסכסוך המוסלמי־יהודי בארץ בהסתמך על תקדימים, כולל חוזה חודיבייה המפורסם: שלום זמני שבסיומו הדור הבא יכריע על הארכתו – או על פתיחה במלחמה. את התקוממות מאי 2021 מגדיר השייח’ כ”מלחמת דת” מוסלמית, המחשה בזעיר אנפין למלחמה הגדולה שתתרגש אם היהודים לא יקבלו את ההסדר. “ההסכם הקרוב ביותר ליישום עיקרון זה היה ההודנה של צלאח א־דין אל־איובי, בשנת 1192”, נכתב במחקר.