הספר שחושף את הכנס הראשון בתוניסיה ברקע הסכמי השלום

שיחת טלפון מפתיעה שקיבל באסם חזאן בשנת 1994 ובו נקרא להיות מהנדס יועץ בכנס ראשון מסוגו של כל המהנדסים הפלסטינים מכל הפלגים ובכל העולם, גרמה לו לנחות אחרי כמה ימים על אדמת תוניסיה במלון דיפלומט (עם הקשר המפתיע למצביא הלוחם חניבעל) שם נערך הכנס.

כך נפתח הפק הראשון והמרתק של הספר "חי וחצי" שהביא את סיפור הימים ההם של טרום הסכם אוסלו בשעה שבישראל קיימו מגעים עם הרשות הפלשתינית. יש בו דמויות בכירות מבחינת המנהיגות באותה תקופה, וכך גם משוררים ואנשי הגות שמשתתפים בכנס וקוראים משיריהם. את חלקם מכיר המחבר ואחרים לא והם נמצאים יחד בהיכל התרבות הלאומי של תוניס.

חי וחצי

יש בספר הזה פן שונה ואחר מזה המוכר וכזה שמסופר במבט אישי ומזווית אחרת. ככזה, הוא מאפשר הצצה שונה למהלכים באותה תקופה ומביא קולות אותנטיים ומרתקים שמוסיפים מידע ומאפשרים לקבל ציטוטים ותמונת מציאות מהצד השני של הסכסוך הישראלי- ערבי. הקורא ימצא בדברים המובאים בספר תובנות מפתיעות ואמירות לא מוכרות.

- פרסומת -

כך למשל הסיטואציה הבאה: “‘לא צריך להתנצל. מה שכן צריך לעשות הוא לא לשאול. אצלנו בפת”ח לא שואלים שאלות! אתה פת”ח?’ השבתי שלא, ואז הוא אמר: ‘לי מותר לשאול.’ אמרו לי בלחש: ‘זה שומר הראש של ערפאת. הוא דרוזי מלבנון”.

ח”י וחצי מתאר את המסע הארוך שערך המחבר במשך 60 שנה, מסע שידע כשלים והצלחות, פחדים וחששות, עליות וירידות חדות, ובמהלכו עבר תהפוכות שנטעו אותו במסכת מציאות מורכבת.

המסע הזה גרם לו להאמין בכל מאודו שאף אבן נגף אין בכוחה לעצור שאפתנות ורצון כשאתה מאמין בעצמך.

ויש גם משמעות מיוחדת לשמו הלא שגרתי של הספר- "ח"י וחצי". הוא נקרא כך בשל העובדה שהמחבר המשיך לחיות, ובגדול, על אף השכול והחוויות הקשות שעבר. סיבה נוספת היא בגלל ששני המספרים האלו ליוו אותו במהלך חייו עם קארמה אלוהית.

באסם חזאן סיים תואר ראשון בהנדסה אזרחית בגרמניה, תואר שני בהתמחות קרקע וביסוס בטכניון ותואר שלישי בתת-התמחות באנגליה. הוא עבד במכוני מחקר בגרמניה, לימד באקדמיה, חיבר ספרי מחקר בעברית ובאנגלית, כתב מאמרים והרצה בכנסים בין-לאומיים.

והנה עוד כמה עובדות מעניינות: על שמו רשום פטנט בין-לאומי, ופטנטים נוספים בדרך לרישום. כמו כן, הוא מייעץ לחברות ממשלתיות, לרשויות מקומיות, למהנדסים אזרחיים וליזמים. זה כ-30 שנה ממונה כמומחה מטעם בתי משפט.

לקריאת הספר המרתק:

https://www.e-vrit.co.il/Product/21500/%D7%97%D7%99_%D7%95%D7%97%D7%A6%D7%99