גור לך: הספר שמראה עד כמה האושר שלנו תלוי רק בנו ולא באחרים

בשנים האחרונות אנחנו שומעים על כל כך הרבה דמויות שהיו מושא להערצה של מאמיניהם. זה יכול להיות רב, מפקד, גורו, מנהל או דמות סמכותית אחרת שבה אנחנו תולים את הצלחתנו, מתייעצים עימה בכל דבר ולמעשה נותנים לה במודע או שלא במודע להכווין ולהחליט על כל דבר בחיינו.

אם נדמה שהתופעה הזו היא נחלתם של מעטים הרי שהדבר אינו כך; גם בציבור הדתי והחרדי וגם בציבור הכללי דפוסי ההתנהגות הללו שבים וחוזרים.

הסיבה היא כמו שמסביר גילי כהן בספרו החדש "כן גורו", שמדובר במשהו שהוא אימננטי בנו. כזה שיש בו כדי לסדר לנו את החיים בצורה נוחה ופשוטה. אנחנו חושבים שבצורה הזו הקשיים הרבים הופכים ליותר קלים כי ההתלבטויות וההחלטות הן כבר לא שלנו. אלא שזאת למעשה מלכודת דבש מפתה במיוחד.

במקום זאת, גילי כהן מציע מודל אחר ושונה. בספר החדש והמרתק שלו הוא מבקש לספר בתחילה פרוזה אשר משלבת רעיונות עמוקים מחוכמת היהדות שיש בהם כדי להראות עד כמה האמת נמצאת בתוכנו, שהשורשים שאנו נצמיח יגרמו לנו להיות מאושרים ובעיקר- שהכל תלוי בנו ואך ורק בנו.

- פרסומת -

וכך, הספר בנוי למעשה ב3 חלקים: החלק הראשון הוא סיפורת קולחת וקלילה, הפרק שלאחר מכן, הוא הסבר על שיטת השורשים עם תובנות לצמיחה אישית, גילוי עצמי, הצלחה וחתירה אל האושר הפנימי. לבסוף, בחלק השלישי, ישנו ארגז כלים פרטי ליישום השיטה.

הנושאים בהם עוסק הספר: המקום הטוב- איך מגיעים לאני האמיתי, אושר- איך למצוא את האושר הפנימי, הצלחה- מהי הצלחה ואיך מגיעים אליה, עוצמה- לגלות את הגורו הפנימי, חזון- איך ליצור חזון שמניע אותנו באמת, יעוד- מהו יעוד אישי ואיך מגיעים אליו, פרקטיקה- שיטת "שורש-ענף" שמלמדת איך לצמוח, צמיחה- כלים ותרגילים פרקטיים למימוש השיטה ועוד.

גישתו של גילי היא למעשה ניסיון לענות על המתח המובנה בין גוף לרוח, רוחני וגשמי, נשמה שמגיעה אל העולם המוחשי והבהמי ורוצה מזון ומים אבל כאלו שהם אינם מתכלים אלא בעלי איכות. לשיטתו: בעולם הזה ישנם הרבה בורות נשברים, תחליפים זולים מלאים בסוכר מצמיא אך האדם זקוק למשהו שייתן לו יציבות ומנוחה.

את כל אלו ניתן למצוא בעצמנו ובספר גילי מדגים כיצד עושים זאת. לדבריו: "יש את הגישה הגורו ויש את גישת הרופא. גישת הגורו רוצה להותיר את המאמין תלותי ונזקק "לעוצמתו" של הגורו. היא לא רוצה לשחרר אותו, אלא שיהפוך לתלותי ועד ידי כך יממן ויתחזק את הנכסים הכלכליים של הקבוצה (או הכת) ולא ישתחרר ממנה לעולם (וזו גם גישת הכנסייה לדוגמא).

"לעומתה, גישת הרופא היא שהוא רוצה להבריא את האדם, להעניק לו הכוונה ותרופה ולא לראות אותו שוב. בספר הזה אני מבקש להראות איך אנחנו צריכים כוח פנימי במקום כח חיצוני, חירות במקום תמיכה, עצמאות במקום קביים."

שם הספר נובע מן העובדה שבמשך 250 ימים הקנגורו חייב להיות בכיס של אימו וגם לאחר מכן הוא נמצא בקרבתה. גם בני האדם הם כאלו.

גילי מבקש לערער על כך ולהוביל את הקוראים אל מקום אחר- הרבה יותר אמיתי עבורם. כמו האוצר החבוי מתחת לתנור, וכמו הידיעה שהעולם הזה משוגע ועלינו לתת סימן כדי שנזכור שכך הוא ושזהו רק משחק, הרי שמתברר שאין הדבר תלוי אלא בנו.

במהלך הספר גילי כהן מזמין אתכם למסע אל האני האמיתי שלכם, שיפגיש אתכם עם הגורו האמיתי שהוא למעשה אתם עצמכם!

גילי (גיל עד) כהן אוטודידקט מושבע, מומחה לאסטרטגיה ושיווק, יועץ פוליטי, מרצה וסופר. גילי החל את דרכו כילד למשפחה חסרת אמצעים והפך לאחד היועצים האסטרטגיים המובילים בישראל ולאחד האנשים המשפיעים בתקשורת על פי מגזין "פירמה". הוא הוביל מהלכים אסטרטגיים שיווקיים ותקשורתיים בעבור החברות והמותגים הגדולים בישראל. היום גילי עומד בראש סוכנות האסטרטגיה והמיתוג BRAIN HUB ומכהן כיושב ראש קבוצת העסקים HOLYLION GROUP.

לאורך מסע חייו עסק גילי רבות בנושא ההעצמה והמימוש העצמי וביקש למצוא את שביל הזהב המחבר את עולם העסקים אל עולם הרוח, לאחות את עולמו הפנימי ולמזג את השאיפה שלו להגיע להצלחה בעולם החומרי והגשמי שלדעתו מהווה את המפתח לחיים מלאי משמעות שיעזרו לנו ולהצליח להיות מאושר ומסופק.

היכנסו לאתר ולרכישת הספר:

דף הבית אלמנטור