ספר ילדים חדש בנושא מוגנות

בחודשים האחרונים התוודענו בצער רב למספר פרשיות של פגיעה מינית מבעלי סמכות שונים במגזרים השונים. לסיטואציות המורכבות הללו מלווה פחד, בושה, הסתרה והאשמה עצמית של הנפגעים.

על אף שנושא המוגנות עלה רבות על סדר היום, עדיין קיים חוסר מודעות גדולה בתחום: כיצד לנהוג ולפעול בשעת אמת. כיצד מנחלים לילדנו את המסרים ההכרחיים להיות מוגנים ככל שניתן. כיצד נותנים כלים לילדנו לדעת לשתף במצבים לא נעימים שהם חווים, מבלי להרגיש שהם אשמים ונוצרים בליבם סודות אישיים.

ספר הילדים החדש "יָאִיר מְשַׁתֵּף וְעַל הַסּוֹד מְוַתֵּר" שכתבה שני מרצבך, עוסק במתן כלים לילדים לשמירה והגברת המוגנות האישית שלהם, דרך סיפור מרתק ומאויר באופן מדהים. הסיפור שעבר הנחיות של אנשי מקצוע רבים, כתוב בגובה העיניים ומונגש לקורא הצעיר באמצעות חריזה נהדרת ומקצב קולח.

- פרסומת -

הספר מעלה על נס את החשיבות הרבה שיש לשיתוף, ומזמן שיח פתוח בין הורה לילד, שבכוחו לסייע לילד לפתוח את סוגר ליבו, ועל ידי כך להקל עליו את מצוקתו בהתמודדויות שונות שהוא חווה.

הספר נועד להגביר את מודעות ילדינו לשמירה ולהגנה על גופם ועל פרטיותם. זוהי חובה של הצלת נפשות, להעביר מסר ברור וחד משמעי על חשיבות השיתוף ואי שמירת סודות בנושאים הללו.

המחברת שני מרצבך מספרת: "את ההשראה לכתיבת הספר קיבלתי מההצגה "שח-מט", שכתבה פנינה לוין אימו של יהונתן ז"ל שנפגע מינית כשהיה בן 12 ונצר את סוד פגיעתו במשך כ- 23 שנים.  שנה לאחר גילוי הסוד פרצה בגופו מחלת הסרטן שממנה נפטר. ההצגה דחפה אותי להצטרף למימוש צוואתו של יהונתן ולתת יד בהפצת המודעות לפגיעות מניות.

המחברת, שני מרצבך בת 39. נשואה ואמא ל-6 ילדים. היא בעלת תואר שני בחינוך ותואר בייעוץ חינוכי. עובדת כיועצת חינוכית, עם וותק של שנים רבות בתחום החינוך לנוער וילדים.

הסופרת הצליחה לענות על צורך הציבור ואשר על כן, זוכה הספר לראות הצלחה. את הספר ניתן לרכוש בחניות הספרים: סטימצקי, צומת ספרים ודברי שיר. באתר של הספר "יאיר משתף ועל הסוד מוותר":

כמו כן, ניתן להזמין הרצאות בנושא מוגנות מאת הסופרת: שני מרצבך – 054-6876390

לרכישת הספר בקריאה דיגטלית:

https://www.e-vrit.co.il/Author/12742/%D7%A9%D7%A0%D7%99_%D7%9E%D7%A8%D7%A6%D7%91%D7%9A

ראיון אישי עם שני מרצבך על הספר בערוץ מאיר:

https://www.youtube.com/watch?v=vLGbhQPfPPw

כתבה במקור ראשון על הספר: "הגנה עצמית" מאת יעל שבח:

https://www.makorrishon.co.il/opinion/372115/

שני מרצבך ברדיו החברתי מספרת על הספר:

https://www.facebook.com/watch/live/?ref=watch_permalink&v=145987187733531

המצלה של הסופר הרב יוני לביא על הספר "יאיר משתף ועל הסוד מוותר":

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=10159171593997310&id=547592309

איור: רות אלטמן, הוצאה: ספרי ניב, תאריך הוצאה: יוני 2021, קטגוריה:, ראשית קריאה, ילדים ונוער, ילדי גן. מספר עמודים: 46 עמ' מודפסים.