מרגישים שהחיים מסובכים? הספר הזה יגרום לכם לשינוי 

הרבה פעמים אנחנו מרגישים תקועים בחיים: בעבודה, בלימודים, במשפחה, עם החברים ובכל מיני סיטואציות. כך למשל, אם אנחנו עומדים בתור לאוכל, אנחנו מפחדים שהוא ייגמר; ממורמרים למה דווקא לחבר שלנו הכל מצליח ולנו לא; תוהים מדוע תמיד רע לנו ואנחנו מלאים בביקורת.

עדנה ברק, פסיכולוגית חברתית, ארגונית ותעסוקתית, עוסקת בנושא הזה כבר שנים ארוכות. היא מעבירה על הפן הרגשי אצלנו הרצאות וסדנאות וכעת יצא ספרה החדש והמרתק "חיים קלים חיים קשים" בנושא הזה שנוגע לכולנו. הנה הפתעה: מתברר שאנחנו דווקא יכולים לחיות בצורה נפלאה ושמחה וזה תלוי רק בנו.

דמויות שכולנו מכירים 

- פרסומת -

איך זה עובד? הספר מבוסס על השיטה המקורית "האומץ לשנות", שמבוססת על תיאוריה וניסיון מעשי של מעל 50 שנות עבודה. הרקע לספר הוא התחושות של עדנה עצמה: היא מספרת שהיא תמיד הרגישה תחושת "אני לא בסדר" ו"לא מספיק". תמיד בלי ביטחון עצמי וכל הזמן עם ביקורת עצמית חריפה, מרירות וכעס, עם תחושה של "אני כישלון" ועם חוסר יכולת לסלוח.

אלא שעם הבנה של כמה דברים בסיסיים בעולם הרגשות שלנו הדברים השתנו. בספר נמצאים טיפוסים שכולנו מכירים: אלחנן הקורבן – אדם שהוא כל הזמן קורבן של אחרים; יהושוע התקוע- שנמצא באותו מקום בחיים; דץ, האץ־רץ שתמיד ממהר לכל מקום מתוך רצון להספיק ולא להחמיץ (פומו, מישהו?), ויש גם את גד הממוקד ("אני ממוקד במטרה שלי, ואשיג אותה בעתיד!"), ואת מנחם המתקדם ובולם ("אני עושה ואני שמח, אבל יש לי ספקות"). דמות נוספת זהו לב, שַלֵו ואוהב. 

12 הסודות הרגשיים שלנו 

ההבנה היא שלכולנו ישנו למעשה עולם רגשי משותף, שבנוי מ־ 12 סודות רגשיים. הסודות מנהלים אותנו בלי ידיעתנו והספר מספק לנו את הכלים המעשיים הנחוצים לנו כדי שנוכל להשתנות, ולחיות חיים קלים במקום חיים קשים. מתברר שאף פעם לא סיפרו לנו שהחיים לא חייבים להיות קשים.

אף פעם לא סיפרו לנו שאנחנו יכולים לנהל את הרגשות שלנו – במקום שהם ינהלו אותנו. הספר מלא בתיאורים מחיי היום יום שמוכרים לכולנו. בהומור ובדוגמאות מצליחה המחברת לתאר בבהירות נפלאה איך אנחנו יכולים לעבור מ"אין" ל"יש" ואיך לחזק את הרצון ולהשיג הישגים תוך רכישת ביטחון עצמי, אסרטיביות ושמחת חיים.

השינוי מושג באמצעות מודל שיטתי בעל שלושה שלבים: הבנה של הסודות הרגשיים, הטיפוסים והפנטזיות שלנו, הסכמה לשנות ועשייה קלה.

החיים יכולים להיות כמו קפה: בוץ או נס

המחברת מדמה את השיטה בספר לטיפול פסיכולוגי. מצד אחד ישנו טיפול שבוחן גרגיר אחרי גרגיר בקפה בוץ שחור. הכל נראה קודר ואפור וההתעסקות בזה רק מגבירה את תחושת הקושי. לעומת זאת, השיטה שאותה היא מבקשת להציג גורסת שאם ניצור הצפה של טוב, או במקרה של כוס הקפה, נשפוך לתוכה מים רעננים ונקיים, הרי שכך הקפה והבוץ נעלמים.

מהלך מפתיע שנועד לאפשר לכל מי שרוצה בכך לקרוא את הספר ולהרגיש טוב, זאת היכולת לצלם את מה שכתוב בו, ולהשתמש במידע לצורך הדרכות, כדי להפיץ את המידע לאחרים ללא זכויות יוצרים, כפי שבדרך כלל מופיע בעמוד הראשון.

אז גם אתם מוזמנים להיכנס ולרכוש את הספר שיגרום לכם לשינוי בהרגשה או ישירות לנייד: 0544-558-112

https://www.ednabarak.co.il/