השאלון הקצר של תרבוש עם נדב נווה מ"אנדרדוס"

נדב נווה. מושפע מרואן אטקינסון (צילום: באדיבות נדב נווה)

נדב מקדיש את עיקר זמנו לקולנוע, בעיקר לבימוי, עריכה וצילום. הוא מספר על ההשפעה של רואן אטקינסון ("מיסטר בין") ועל המורכבות ביצירת סאטירה במגזר הדתי. גם בעתיד הוא שואף להמשיך במסגרת ההרכב, אולי אפילו ליצירת תכנית טלויזיה, וכמובן שאי אפשר לוותר על כסף והמון מקופלת. ראיון רציני.

קובי דופלט 06/07/2015

נדב נווה הוא אחד מהחברים ברביעייה הסאטירית "אנדרדוס", שלפני ארבע שנים נולדה לעולם והפכה ללהיט הסטנד אפ במגזר הדתי. אמנם בהתחלה הם העלו בעיקר סרטוני וידאו קומיים לרשת, אך לפני מספר חודשים הם עלו לבמה עם מופע חדש, שני במספר, שתופס תאוצה ברחבי הארץ.

מלבד המשחק בסרטונים ובמופעים, נדב משמש כמורה לקולנוע במשך יום בשבוע, אך בעיקר זמנו מתעסק בבימוי, עריכה וצילום וידאו. כמו כן, ניתן להגיד שמשפחת נווה כולה מגויסת באופן מלא להצלחת "אנדרדוס". נדב עצמו אחראי לבימוי ולעריכה של רבים מהסרטונים של החבורה. יעל, אשתו של נדב, מסייעת בצילום של חלק מהסרטונים, ואחיו, נעם נווה, מסייע בכתיבת מערכונים.

- פרסומת -

בתחילת הדרך, טען נדב במספר הזדמנויות כי "הכיוון לא היה להיפגש ולעשות צחוקים, אך מלכתחילה לא רצינו שזה יסתכם בכך שהחברים שלנו רק יצפו ביוטיוב וייהנו. הכיוון היה גבוה יותר ורצינו שזה יהיה יותר מתחביב". הוא הוסיף "כי הם לא הופתעו מההצלחה של ההרכב, אלא רק מהעובדה שהדבר קרה כל כך מהר".

בהמשך, בשלהי שנת 2012 הוא אמר בצעד מפתיע שאפילו גרם לקצת תהיות "שבעוד שנה-שנתיים ל"אנדרדוס" תהיה תכנית טלוויזיה, וגם כמה הופעות שונות שירוצו במקביל". אז תכנית טלוויזיה עדיין אין (לפחות בינתיים), אבל מופעים שרצים ברחבי הארץ בהחלט יש, ואפילו הרבה, אז החלטנו לצאת קצת החוצה ולשוחח עמו.

מה השפיע עליך להגיע אל המקום של ליצור את "אנדרדוס"?

אני חושב שהרצון ליצור קיים בהמון אנשים ובהמון תחומים, השאלה היא מה אתה עושה עם זה, רק אני (ובוודאי שיש עוד רבים) מכיר כמה וכמה אנשים שחשבו גם הם בשלב כלשהו לעשות בדיוק מה שאנחנו עושים. לדעתי, הקושי הגדול ביצירה זה להניע את עצמך, לעשות את מה שאתה חולם ורוצה. לי אישית זה עדיין מאד קשה.

הרעיון הראשוני היה לעשות סרטוני וידאו, המשכתם עם שני מופעים, איך היה המעבר מסרטוני הווידאו להופעות החיות?

זה היה אתגר, כי זה סגנון אחר לגמרי מכל הבחינות: כתיבה, משחק בימוי וכו'. לא היינו בטוחים שהמעבר אכן יצליח. קיווינו וברוך ה' זה הצליח.

מהיכן לקחת את ההשפעה להומור שאתם מייצרים?

אני חושב שמי שאני הכי מושפע ממנו זה רואן אטקינסון, מעבר להיותו מיסטר בין, יש לו מופע מערכונים מאוד מוצלח ומבדר והוא סוג של מודל לחיקוי מבחינתי.

מה קשה בלהיות "אנדרדוס"?

לא הייתי מגדיר את זה כקשה אלא מורכב, המורכבות ב"אנדרדוס" היא לרצות את כולם, מכיוון שהציבור שלנו מורכב ברוך ה' מאנשים שונים עם הומור שונה ודעות שונות. מה שמצחיק את האחד לא בהכרח יצחיק את השני, ומה שעובר את הגבול אצל האחד 'לא מספיק בועט' אצל השני. בכל זאת, אנחנו מנסים לכוון לקהל הרחב ביותר ואני מקווה שזה יצליח בעז"ה.

מה השאיפה הבאה: קליפ, פריצה עם המופע החדש או שימור ההצלחה?

באומנות אתה חייב להתקדם, גם שימור המצב הקיים זה סוג של לדרוך במקום, לא שזה רע אבל יש דחף תמידי לנסות ולחדש, גם מבחינת הקהל. אם תראה לקהל כל פעם את אותו הדבר, בשלב מסוים זה יתחיל לשעמם אותו.

מה הרגע הכי מרגש שזכור לך ב"אנדרדוס"?

אני זוכר שפעם פגשנו מישהי שאמרה לנו שהוצאנו אותה מדיכאון אחרי לידה.

מה הסרטון האהוב עליכם ביותר?

פינג-פונג (סרטון שבו נדב מגלם בחור ישיבה שחולם על משחק פינג-פונג).

מה דעתך על הומור שחור?

הומור שחור לפעמים מצחיק אותי, אבל זה לא הומור שאני מרבה לייצר.

לסיום, מה נאחל לך להמשך?

וואו… תזרמו סומך עליכם בעניין הזה, רק אם אפשר שזה יהיה קשור לכסף ולהמון מקופלת.