איך חגגו פורים בשירות הלאומי- סיפורים מהשטח

חוגגים בשירות הלאומי. צילום: סתו אזרד נחמני

איילת השחר רוזנטל, בת 18 מקרית שמואל בחיפה עושה שירות לאומי דרך עמותת "חיבור חדש" בבית הספר היסודי "כנפי רוח" בחריש, וקומונרית של סניף אריאל בנות:

 "לכבוד פורים אירגנו יחד, בנות השירות והגרעין התורני בעיר, פעילות בפארק לכל ילדי חריש והזמנו את התושבים להגיע לפעילות ויצירה לכבוד פורים. בחרנו בפארק מרכזי, הגיעו הרבה ילדים מחופשים והייתה אווירה של שמחה וכיף לכבוד פורים. הכנו מסיכות, הפעלות לילדים, יצירות וכמובן איפור פנים. כולם מאוד נהינו והיה משמח וחגיגי, שמחנו שיכולנו לעשות משהו לכל ילדי העיר שיצור אחדות ויכניס לאווירת החג."

שקד אופטובסקי בת 19 מחדרה, מתנדבת דרך עמותת "בת עמי" בגן עיכוב התפתחותי ובגרעין בנות השירות בקריית גת:

"עשינו פרויקט "תחפושות על גלגלים" כדי שילדים בעלי נכויות שונות, המרותקים לכיסאות גלגלים, יזכו גם הם בתחפושת מושקעת שתהיה מותאמת בדיוק בשבילם. כל קבוצה של בנות מהגרעין הלכה להיפגש עם כל ילד והמשפחה שלו, כדי להכיר אותו קצת לדבר ולברר לאיזה תחפושת הוא ירצה להתחפש. כבר בפגישה רואים כמה הילדים מתרגשים לקראת פורים ועוד יותר לקראת התחפושת שתתאים להם. אחרי הפגישה לקחנו את המידות של הכיסא גלגלים כדי שנוכל להתאים באמת את התחפושת לכיסא בלי שתפריע והתחלנו להכין את התחפושות.

- פרסומת -

לבסוף ואחרי כל ההכנות והפגישות והתיקונים של התחפושות, כשקיבלתי תמונה של הילדה שהכנתי לה את התחפושת מחופשת יחד עם כל הכיסא, הרגשתי תחושה של סיפוק אדיר. שהצלחתי לשמח ילדה ולתת לה הרגשת פורים. עשה לי טוב על הלב לראות כמה הילדה שמחה וכמה ההורים שמחים שגם להם יהיה השנה פורים שמח."

מאיה אבטליון בת 20 מנתניה מתנדבת דרך עמותת "שלומית" בגן צבר – גן תקשורתי של ילדים על הרצף:

"כשהייתי בכיתה י' וכחלק מהמעורבות החברתית שלי, עברתי קורס ליצנות רפואית בו למדתי לשמח ילדים ולעשות צורות מבלונים. לקראת פורים החלטנו לעשות ליצנות עם בלונים בצורות ומשלוחי מנות לילדי בית החולים לניאדו. צוות הגן התגייס למען הפרויקט וילדי הגן ציירו קישטו והדביקו מדבקות על משלוחי המנות ולקחו גם הם חלק בפרויקט המהמם והמרגש. שימחנו את ילדי בית החולים, שרנו שירי פורים, חילקנו משלוחי מנות ובלונים.

התחושה הייתה מעצימה. לשמח ילדים חולים ולגרום לאושר ולחיוך על הפנים של הילדים ההורים וגם של הצוות הרפואי שווה הכל. כמובן שהילדים בבית החולים היו מאושרים, אני מודה על הזכות לעשות טוב גם בזמן השירות הלאומי שלי, והלוואי שתמיד נהיה בצד הנותן והמשמח."

ראובן פינסקי, מנכ"ל רשות השירות הלאומי – אזרחי: "חג פורים מתמקד בשמחה ובנתינה, וכמו בכל שנה, בני ובנות השירות הלאומי אזרחי עוסקים בנתינה אדירה לטובת הערים, הקהילות והתושבים, אני גאה ונרגש מהעשייה הברוכה של הצעירות והצעירים שנותנים את הלב והנשמה לטובת הכלל."