איך מאתרים בקלות נזילת מים?

(צילום: דרור ישראלי, תרמיטק איתור נזילות - רטיבות בקיר בחדר)

נזילת מים היא יום שחור לכל בעל בית. לא מסובך לזהות את הבעיה, והביטויים שלה בשטח מוכרים לכולנו – גבשושיות ונפיחויות בקיר, סימני רטיבות ולחות עליו, קווים שנראים כמו עורקים בגוון צבע אחר, התפוררות חלקי טיח, ירוקת שצומחת בפאנלים, עובש שחוזר ישר אחרי ניקיון,  סימני בקטריות ושאר הפתעות מדכאות.

רגע, אולי זה לא

כדי לדעת האם אכן מדובר בנזילה ולא סתם עיפוש תמים, דבר ראשון לעשות הוא בדיקת השעון. סוגרים את כל הברזים בבית, ובוחנים אם עודנו מסתובב, וגם את המספרים לאחר כמה זמן ללא שימוש במים. אם אין תזוזה – כנראה שיצאתם בזול.

לעתים ניתן לזהות את מקור המשבר בקלות – למשל מרצפת אחת ששקעה, מוקד עץ נפוח ומתפורר בגב הארון שגם מפיץ ריח טחוב. הבעיה היא שלא פעם קל לבלבל בין נקודת הצטברות הרטיבות לבין מוקד הנביעה שלה.

(צילום: דרור ישראלי, תרמיטק איתור נזילות – רטיבות בקיר בחדר)
- פרסומת -

מה עושים

חדירת מים לקיר יכולה לקרות משלל סיבות מתסכלות שחלקן אינן תלויות בנו, למשל צינור שהתפוצץ ומטפטף, כשלים באיטום בקירות או בגג. בפעמים אחרות היינו אנחנו שקדחנו בטעות דרך צינור שחבוי בקיר. כך או כך, זהו תיקון יקר מטבעו, שככל שנדע טוב יותר את סיבותיו ומיקומו, כך ייחסך טיפול יקר יותר – וממוקד פחות.

גם אינסטלטורים ותיקים ומנוסים מתקשים לאתר בקלות נזילות מים. אם התברר שזה המצב אצלכם, החשבון הפשוט נוטה תמיד לטובת בדיקה באמצעים מקצועיים ככל האפשר, מאשר להמר, להתחיל לפרק, להרים, לשבור ולקוות לטוב.

כיום ישנם בשוק מגוון כלים מקצועיים מתקדמים כמו צילום תרמי, גלאים על בסיס גז, לחות או אקוסטיקה. כל אלו מאפשרים לבעלי מקצוע לאתר את מקור המשבר באופן המדויק ביותר, ולאפשר טיפול במתכונת הרבה יותר כירורגית, יעילה, חסכונית ואסתטית.

(צילום: דרור ישראלי, תרמיטק איתור נזילות – מצלמה תרמית בטכנולוגיה חדישה ומתקדמת)

מומחה לאיתור נזילות

בעל מקצוע ומומחה לאיתור נזילות מים המחזיק בתעודות והסמכות כגון בוחן נזקי מים מוסמך מכון התקנים הישראלי, עד מקצועי מומחה מטעם בית המשפט ועוד. אך לא רק התעודות חשובות, כמו בכל מקצוע, הניסיון והוותק בתחום חשובים לא פחות. פרמרט נוסף הוא המלצות חוות דעת וביקורות, שגם כן נושא שיש להתייחס אליו בכובד ראש. תשמעו מאנשים אחרים שכבר קיבלו שירות מאותו בעל מקצוע ורצוי כמובן שיהיו בעלי דעות אובייקטיביות, בררו על הבעל מקצוע ומה אומרים וכותבים עליו אחרים (ולא מה הוא כותב על עצמו), האם לקוחותיו מרוצים מהשירות שקיבלו? האם הם ימליצו עליו? הוא ביצע את העבודה בשקיפות ומקצועיות?

רק מומחה מקצועי בתחומו אשר שמו הטוב צועד לפניו, ידאג לשקף את כל המידע ללקוח ולתת את הפתרונות ההוגנים והאמינים ביותר. תהיו בטוחים שמי שאתם משלמים לו ממיטב כספכם יעשה את העבודה בצורה הטובה ביותר, ללא עוגות נפש ותוך הקפדה על כללים וחוקים ברורים.

אולי יעניין אתכם:

איתור נזילות מים בקיר >> | איתור נזילות מתחת לריצוף >> | איתור נזילות בביוב >>