איפור זה כל הסיפור

אילוסטרציה (צילום: עמיעד טאוב)

נשים דתיות יכולות להשתמש במספר כללי טיפוח בסיסיים כדי להשיג את השילוב בין אורח חיים מסורתי ומראה מטופח.

ליאת עפרי 23/02/2016

בניגוד למה שנהוג לחשוב, אין איסור הלכתי על איפור מקצועי. אפילו בימי חג ושבתות מבחינים לפי ההלכה היהודית בין איסור של צביעה ואיסור של מריחה. כל צביעה שמתקיימת בין אם על גבי הפנים ובין אם לא נקראת יצירה ולכן היא אסורה, אך איסור האיפור הוא רק בשבת עצמה. מותר לנשים דתיות להתאפר לפני שבת ולקנות איפור עמיד שיישאר עד הבוקר או אפילו עד מוצאי שבת.

השאלה היא מה כללי הטיפוח החשובים וכיצד מקפידים עליהם במגזר הדתי. ראשית, כדאי להכיר את ההבדלים בין איפור בסיס, שיטות לאיפור עיניים ושימוש בפודרה ובסומק. כאן למשל תוכלו למצוא טיפים לאיפור מקצועי.

- פרסומת -

הבדלים מן הסוג הזה מסייעים לנשים במגזר הדתי להשיג מראה מטופח וצנוע. היכרות עם ההבדלים גם מאפשרת לנשים דתיות להימנע מבחירת סגנון טיפוח שלא עולה בקנה אחד עם מבנה הפנים שלהן. שנית, רצוי ללמוד כיצד להתאפר לפי אירועים. כך שומרים על איפור מקצועי ביום יום, באירועים פרטיים לקרובי משפחה ממעגל ראשון או באירועים שגרתיים יותר.

הדרך לאיפור מקצועי עוברת בקורס ולימודים

טיפוח תמיד היה דרך טובה להדגיש את החלקים היפים במראה הפנים ולטשטש פגמים. נשים דתיות שרוצות לדעת כיצד להתאפר באופן מקצועי יכולות ללמוד את זה, באחד מבתי הספר המפוזרים ברחבי הארץ. מסלולי הלימוד מעניקים הכשרה מלאה ובסיומם ניתן לקבל תעודה מקצועית. בעזרת התעודה אפשר להגיש מועמדות לעבודה במכוני קוסמטיקה, טיפוח ובתי אופנה. אפשרות אחרת היא להשתמש בלימודים כדי לפתוח עסק עצמאי ולהציע שירותי איפור לנשים דתיות באיזור המגורים.

לימודי איפור מתאימים לנשים בטווח רחב של גילאים. נשים צעירות יכולות ללמוד על עולם האיפור לפני שהן משתלבות בשוק העבודה, בעוד אימהות לילדים יעדיפו להמתין עד אחרי חופשת הלידה. מסלולי הלימוד נקבעים על פי צרכי הסטודנטיות ותפיסת עולמן של הנשים הדתיות. כל תכני הקורס נבחרים בקפידה ושומרים על צניעות מלאה. בעזרת הקורס, ניתן להפוך תחביב למקצועי ולהשיג דריסת רגל בענף דינאמי, מאתגר ומתגמל.

איך מתאימים את הטיפוח לסגנון חיים צנוע?

התאמת סגנון איפור מקצועי לאורח חיים צנוע ומסורתי היא נושא מורכב מכפי שנהוג לחשוב. תמיד עדיף להתייעץ עם אנשי מקצוע ולשאוב השראה מדוגמאות קיימות, אך אפשר גם ללמוד את סודות האיפור תוך כדי התנסות מעשית. הסוד הוא לנסות לטפח את המודעות ליופי ואסתטיקה על ידי מינון. כך ניתן להתאפר באופן שמדגיש את תווי הפנים הטבעיים ועדיין ישמור על מראה מחמיא וצנוע.

איפור מקצועי דורש השקעה של זמן ומשאבים. כדאי להשתמש בתכשירים הנכונים כדי להתאפר בימי חול או שבת ותמיד אפשר להרחיב את הידע עם אחד הקורסים שמועברים בבתי הספר.