אל נא תעקור נטוע: אלפים נענו לקריאתה של אלמנת הנרצח וצועדים ברגעים אלו לחומש

אלמנתו של יהודה דימנטמן מובילה את האלפים. מדברת באזכרה לזכרו במקום הפיגוע. צילום: ברלה קרומבי.

אלמנתו של נרצח הפיגוע יהודה דימנטמן, שנרצח לפני שבוע בדיוק – צועדת ברגעים אלו לחומש יחד עם בני משפחתו ועמה ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, ראש ישיבת חומש אלישמע הכהן, ואלפי בני אדם גברים נשים נוער וטף שנענו לקריאתה.

רגע לפני עלייתו לחומש אומרראש מועצת שומרון יוסי דגן "למעלה מעשרת אלפים איש בדרכם לחומש, מכל רחבי הארץ, שטף ענק, שאף אחד לא חשב עליו ובעיקר לא הממשלה הזו. העם מצביע ברגליים, העם רוצה את חומש בנויה, העם רוצה את ישיבת חומש מוסדרת, העם רוצה תשובה ציונית ונחושה לטרור, גם בטחונית וגם אזרחים. עם ישראל כולו אחרי שבוע קשה מאוד ויחד עם המשפחה היקרה, משפ' דימנטמן, באנו לתת לעם הזה תקווה- של התיישבות, של ציונות, של החזרת הכבוד הלאומי והביטחון הלאומי, ואנחנו אומרים לממשלה הורידו את ידיכם מחומש"

האלפים צועדים עם משפחת דימנטמן משבי שומרון לעבר ישיבת חומש בה למד יהודה הי"ד. הצעדה תעבור גם במקום הפיגוע בו התחבאה חוליית המחבלים ומשם ביצעה את הירי לעבר הרכב שבו הוא נסע.
בתום הצעדה תיערך אזכרה לזכרו של יהודה בהשתתפותם של האלפים יחד עם רבנים, אישי ציבור וחברי כנסת.

אלמנתו של יהודה דימנטמן. צילום: שירה איגל

נזכיר כי בתחילת השבוע הודיעה האלמנה אתיה דימנטמן כי נודע לה כי בכוונת הממשלה להרוס את הישיבה בתום השבעה וכן להציב פלוגת מג"ב במקום על מנת למנוע את חזרתם של התלמידים. היא קראה לציבור לצעוד איתה לחומש מייד בתום השבעה ואמרה, "בנט, גדלת על ערכים של תורה ומוסריות, ויהודה היה איש של צדק. זה נראה משהו קטן לבקש שהישיבה תישאר בחומש אבל זה משהו גדול שקשור לגאולה. ביום חמישי נעלה לקבר ומשם נצעד חזרה לחומש."

- פרסומת -

"אנחנו מזמינים את כל עם ישראל לצעוד איתנו, בואו לצעוד איתי ועם דוד ועם כל המשפחה. מי שיבנה את חומש לא יצטער", הוסיפה האלמנה.